Biologische speltkroketten van Royal Spelt Snacks
Ja, daar is geen speld tussen te krijgen. Maar, op welke doelgroep richten zij zich? “Wij merken dat steeds meer organisaties geïnteresseerd zijn in biologische snacks. Wij kiezen voor het deel van de markt dat affiniteit heeft met biologische producten. Onze doelgroepen zijn cateraars, restaurants, sportaccommodaties, etc. Wij willen leveren aan bedrijven waar men bewust bezig is met gezonder, maar lekker voedsel.”
De combinatie van snacks en speltmeel is best verrassend. Vanwaar deze keuze? “Mede door mijn tarwe-allergie eten ik en mijn gezin al 10 jaar speltbrood. Af en toe hadden we behoefte aan een kroketje en daarom zijn we kroketten gaan maken met ons zelfgemaakt speltpaneermeel en salpicon op basis van speltbloem. Die smaakten heerlijk.”
Nu zijn we natuurlijk erg benieuwd waar de producten verkrijgen zijn. “De snacks zijn rechtstreeks bij ons te bestellen. Wellicht in de toekomst via groothandels.” Het bedrijf legt de lat hoog en wil naar eigen zeggen de lekkerste en meest verantwoorde kroket van Nederland maken. Michael: “Dit jaar willen we onze snacks op het hoogste niveau brengen en diverse smaken ontwikkelen. Verder werken wij aan onze naamsbekendheid.”
Hoe is de certificering verlopen? “De medewerker van Skal was sympathiek en heeft ons goed geïnformeerd. De voorbereiding was een intensieve klus. Wij zijn ons ervan bewust dat hier een goede reden voor is. Wij zijn dan ook trots op onze certificering!” De biologische sector is relatief nieuw terrein voor Royal Spelt. Michael: “Wij zijn verbaasd over het grote aantal biologische producten dat verkrijgbaar is. We zijn van plan om voor de aanschaf van groenten rechtstreeks naar de biologische boer te gaan. Ons bedrijf ligt in midden Nederland, er zijn genoeg mogelijkheden in deze regio. Het lijkt ons leuk om met streekproducten te kunnen werken.”
bron: www.skal.nl