
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- "Het gemak waarmee consumenten hierdoor kunnen bestellen is een groot voordeel voor de webshops en partners"
- Hoge inflatie speelt bio parten blijkt uit consumptiecijfers VLAM
- Färm breidt uit met zes winkels
- Dramatisch jaar voor vlinders, hommels en bijen: "Planten worden niet bestoven"
- "Biohuis kritisch positief over conceptteksten Landbouwakkoord"
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
omzet verdubbeld tussen 2008-2014
Bio-cosmetica groeimarkt in Scandinavië
Denemarken heeft de grootse markt voor biologische cosmetica in Scandinavië. Het biologisch aandeel staat op 4% van de totale cosmetica markt in Denemarken. De biologische producten worden steeds vaker ook bij reguliere supermarkten en drogisten aangeboden. Deze bredere beschikbaarheid draagt bij aan de groei in de sector. Naast de Scandinavische merken doen ook de merken uit andere landen het goed.
Consumenten in Scandinavië worden bewuster van groene labels en letten meer op keurmerken en logo's op de verpakkingen. Het bekendste logo is The Nordic Swan, 90% van de consumenten herkend het logo.
bron: www.organicmonitor.com
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-06-01 Nieuw: Bio Astaxanthine
- 2023-05-10 Nieuw: Gezichtspeelingsbar en Conditionerbar
- 2023-05-10 Natuurlijke zonnebrandgezichtcrème laat geen witte waas achter
- 2023-04-26 Van marktkraam naar winkelschap: The Lekker Company lanceert duurzame lippenbalsem bij Kruidvat
- 2023-04-25 "Onze behandelingen zijn altijd maatwerk"
- 2023-04-21 Nieuw: Skin Food Ultra-Light Dry Oil en Aroma Shower Happiness
- 2023-04-13 Nieuwe bag-in-box bulkverpakkingen van handzeep en wasmiddel
- 2023-04-11 Nieuwe Verstevigende Gezichtsverzorging met granaatappel en maca-peptiden
- 2023-04-04 Duurzame travel-set in de KLM-Frequent-flyer-gids
- 2023-04-04 "Ik kwam zelf op het idee voor deze maskers"
- 2023-03-31 Skin Food voor op brood
- 2023-03-29 Make-over voor shower gels en nieuwe geur: Mimosa & Blackcurrent
- 2023-03-24 Nieuw Brain Health-supplement: Active Mind Complex
- 2023-03-24 Weleda volgens Nederlandse consumenten het meest duurzame beautymerk
- 2023-03-22 Nieuwe driedelige skincare-lijn voor de gevoelige huid: Find Balance
- 2023-03-13 Nieuwe shampoo & body bar voor de gevoelige huid
- 2023-03-10 Bamboovement wint Best New Product Award Vivaness 2023 met natuurlijk wegwerpscheermesje
- 2023-03-10 Miljoenste potje deodorant verkocht na bescheiden start aan de keukentafel
- 2023-02-21 "Ander geurspectrum waarmee we weer nieuwe consumenten kunnen aanspreken"
- 2023-02-13 Nieuwe rijke body butter genomineerd voor Baby Innovation Award