Klik hier voor de fotoreportage.
"We gaan voor rassen die goed renderen onder low input", aldus salesmanager Annemarie Kruize. "Dat betekent dat wij rassen veredelen die weinig water en mest nodig hebben en daarom moet de plant van zichzelf heel sterk zijn. Voor het veredelingsteam ligt de focus altijd op kwaliteitsrassen met een hoge productiviteit en een uitstekende smaak."
Bekend om haar pompoenrassen
Binnen de biologische wereld staat De Bolster volgens Annemarie bekend om de pompoenrassen uit haar eigen verdelingsprogramma. "Het is De Bolster gelukt om pompoenrassen te veredelen die excelleren in houdbaarheid, maat en bewaarbaarheid. Deze pompoenen worden vooral bij natuurvoedingswinkels verkocht. Een groot voordeel van deze nieuwe rassen is dat de pompoenen veel gebruiksgemak in de keuken geven, omdat ze bijvoorbeeld makkelijk te snijden zijn."Zoveel mensen, zoveel wensen
De Bolster levert haar zaden aan telers, wederverkopers, zaadbedrijven, tuinverenigingen en particulieren. "Omdat de klanten onderling zo verschillen zijn de bestel- en leveringsmogelijkheden bij De Bolster flexibel. Zo worden de zaden van 10 gram tot honderden kilo's geleverd en van 10 zaden tot duizenden zaden. Het is maar net wat de klant wenst. En de zaden worden over de hele wereld geleverd."Annemarie vertelt dat wederverkopers, zoals bijvoorbeeld natuurvoedingswinkels, steeds meer toenadering tot De Bolster zoeken. "Een belangrijke reden hiervoor is dat de consument in de winkel steeds vaker doelbewust naar De Bolster-zaden vraagt. Mede daarom verwerft De Bolster steeds vaker een plekje op de marketingcommunicatiekalender van retailketens."
Maatschappelijk betrokken
Ze geeft aan dat de vraag vanuit de consument naar De Bolster-zaden mede voortkomt uit de maatschappelijke betrokkenheid die het bedrijf toont. Zo wordt veel aandacht besteed aan het behoud van bijen en vlinders, een buurttuin (die ook voor de voedselbank teelt) gesponsord en heeft De Bolster een actieve houding in maatschappelijk relevante discussie (zoals TTIP en patenten).Deze betrokkenheid toont De Bolster volgens Annemarie actief in de social media. "Niet voor niets is het aantal volgers op Facebook explosief gestegen naar bijna 5500 volgers. Iets wat een hele prestatie is voor een relatief klein bedrijf in tuinzaden. Hierdoor ontstaat er steeds meer binding met en loyaliteit aan het merk De Bolster vanuit particulieren. En daar kan de hele keten van bio-teler tot particulier, op meeliften en haar voordeel mee doen."
Klik hier voor de fotoreportage.
Voor meer informatie:
Marja Lelieveld
De Bolster
Oude Oenerweg 13
8161 PL Epe
0578 621433
[email protected]
www.bolster.nl