De Soil Association mikt tijdens de Organic September-campagne op een stijging van 6 procent in de autonome bio-voedselomzet. Bij de Britse campagne zal de gehele sector betrokken worden en worden de positieve aspecten van de bio-productie voor de producenten, verwerkers en retailers belicht.
Het initiatief zal ondersteund worden met de digitale marketingcampagne '#Organic30'. Hiermee zullen 30 kleine veranderingen die mensen gedurende september kunnen maken, gecommuniceerd, als het gaat om het kiezen voor meer biologische producten.
Via de Soil Association-website kunnen consumenten ook hun verhalen over biologisch voedsel delen en zien in ruil daarvoor hoe de boeren een verschil maken op de boerderij. De website zal ook een platform creƫren voor uitwisseling. Er staat meer informatie op over waar bio-voedsel te koop is. Ook laat de website zien hoe de biologische landbouw wilde dieren en het milieu ondersteunt en dat het de beste normen heeft voor dierenwelzijn, wat helpt bij het verder uitbouwen van de markt.
De Soil Association stelt marketingmateriaal beschikbaar voor retailers, als middel om de biologische productverkopen te stimuleren. En de campagne zal wekelijks focussen op een bepaalde categorie, zodat alle sectoren van voedsel en landbouw onder de aandacht komen. De ene week zal dit zuivel zijn, de andere week bijvoorbeled groenten.
Clare McDermott, 'business development director' bij Soil Association Certification, zegt dat 'Organic September' een enorm verschil in de autonome omzet zal gaan maken. "Vorig jaar zagen we een groei van 4 procent in de autonome omzet en dit jaar verwachten we een nog grotere toename. We ondersteunen de boeren met allerlei materialen en geven hen middelen om de verkoop van bio-producten aan hun klanten te bevorderen. We zijn er van overtuigd dat de Organic September-campagne zal helpen bouwen aan de biologische markt en de producenten kunnen hiervan de voordelen plukken."
Voor meer informatie: www.soilassociation.org

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
- In memoriam: Frans baron van Verschuer
- "We zeiden tegen elkaar: als we dit doen, dan gaan we voor 100% biologisch"
- John Arink gaat discussie aan met Henk Bleker bij Humberto op RTL4
- Patty Brard weggestuurd van bio-boerderij op Ibiza
- Ronald van Marlen spreekt Rabobank-aandeelhouders aan op verantwoordelijkheid voor 'landbouwpuinhoop'
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-06-30 Servicesuper Plus troeft Dirk en Lidl af in Zomerrapport GfK
- 2022-06-28 Bee Eco opent in Beverwijk
- 2022-06-28 Odin winkel aan de Bilderdijkstraat in Amsterdam geopend
- 2022-06-27 De Speld steekt de draak met biologisch
- 2022-06-27 Geslaagde zomermarkt natuurvoedingswinkel De Wiershoeck
- 2022-06-24 Odin Westerpark verhuist naar Amsterdamse Bilderdijkstraat
- 2022-06-23 Verdere consolidatie van biologische voeding in Wallonië in 2021
- 2022-06-23 Flitsbezorger Zapp staat voor vertrek uit Nederland
- 2022-06-23 Aldi blijft vertraging oplopen met kassaloze super in Utrecht
- 2022-06-23 Certificeringssystematiek voor verkoop onverpakte bio-producten voor supermarktketens vereenvoudigd
- 2022-06-22 "Gorillas en Flink winnen flitsstrijd"
- 2022-06-22 Online marktaandeel Picnic gelijk met Albert Heijn
- 2022-06-21 Tweede Ekoplaza Foodmarqt geopend
- 2022-06-20 Meer dan 60 procent van de consumenten winkelt het liefst in fysieke winkel
- 2022-06-20 Vlamingen kochten in 2021 vaker bio en gaven er 7% meer aan uit
- 2022-06-16 AH ziet geen heil in biologische winkels
- 2022-06-16 Drukbezochte openingsavond bij vernieuwde Ekoplaza Alkmaar
- 2022-06-15 Edeka versterkt de samenwerking met Naturland
- 2022-06-14 Albert Heijn, Crisp en Picnic genomineerd voor E-Commerce award
- 2022-06-10 Geïntegreerd klimaatsysteem bindt duurzame koeling aan gasloze verwarming