Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Hein Wolff, algemeen directeur Nautilus Organic:

"Duitsland met omzetaandeel van 40% belangrijk exportland"

Hein Wolff is per dinsdag 4 augustus algemeen directeur van Nautilus Organic. Volgens hem is een extra pluspunt dat bio uit Flevoland en Nederland een goed imago heeft op de buitenlandse afzetmarkten. "Onze groenten staan goed bekend als mooie producten van een uitstekende kwaliteit", vertelt Hein op de website Flevozine.

De Nederlandse afzet groeit weliswaar, maar het overgrote deel van de biologische kool, sla, peen, uien, sjalotten, witlof en rode bieten gaat naar Noord-Europa. "We exporteren naar onder andere Duitsland, Engeland, Belgiƫ, Frankrijk en Scandinaviƫ. "Vooral Duitsland is met een omzetaandeel van 40 procent een belangrijk exportland. Hier gaan steeds meer biologische producten naar toe, zoals wortels en tomaten." Hij ziet ook duidelijke groeikansen voor de export van de biologische producten in Engeland en Scandinaviƫ. "Dit zijn grote afzetmarkten met consumenten die steeds kritischer naar voeding kijken. Ook hier doen producten als wortels en tomaten het goed."


Hein Wolff (rechts) bij de onthulling van het nieuwe Nautilus-logo tijdens de Biologische Velddag 2015 in Lelystad.

Klik hier om het gehele artikel te lezen.

Bron: Flevozine
Publicatiedatum: