Hein Wolff, algemeen directeur Nautilus Organic:

"Duitsland met omzetaandeel van 40% belangrijk exportland"

Hein Wolff is per dinsdag 4 augustus algemeen directeur van Nautilus Organic. Volgens hem is een extra pluspunt dat bio uit Flevoland en Nederland een goed imago heeft op de buitenlandse afzetmarkten. "Onze groenten staan goed bekend als mooie producten van een uitstekende kwaliteit", vertelt Hein op de website Flevozine.

De Nederlandse afzet groeit weliswaar, maar het overgrote deel van de biologische kool, sla, peen, uien, sjalotten, witlof en rode bieten gaat naar Noord-Europa. "We exporteren naar onder andere Duitsland, Engeland, Belgiƫ, Frankrijk en Scandinaviƫ. "Vooral Duitsland is met een omzetaandeel van 40 procent een belangrijk exportland. Hier gaan steeds meer biologische producten naar toe, zoals wortels en tomaten." Hij ziet ook duidelijke groeikansen voor de export van de biologische producten in Engeland en Scandinaviƫ. "Dit zijn grote afzetmarkten met consumenten die steeds kritischer naar voeding kijken. Ook hier doen producten als wortels en tomaten het goed."


Hein Wolff (rechts) bij de onthulling van het nieuwe Nautilus-logo tijdens de Biologische Velddag 2015 in Lelystad.

Klik hier om het gehele artikel te lezen.

Bron: Flevozine

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven