Albert Heijn start binnenkort met de gratis bezorging van maaltijdboxen. Met deze service gaat de Zaanse super de strijd aan met het Duitse HelloFresh en de kersverse websuper Picnic. De box bevat ingrediƫnten voor drie maaltijden, die worden samengesteld door vijf koks en het team van Allerhande, het magazine van Albert Heijn.
Rutger Anema, hoofdredacteur van Allerhande zegt in de Telegraaf al een half jaar bezig te zijn met de introductie. Vooralsnog worden de maaltijdboxen alleen online aangeboden. Bij het bezorgen van online-boodschappen zonder de maaltijdbox blijven de bezorgkosten vooralsnog in tact. Volgens de woordvoerder van de Albert Heijn is de retailer in gesprek met de lokale franchisers om de maaltijdboxen ook in de winkels aan te gaan bieden. Wel is de box op te halen van een Pick-Up point.
De inhoud van de box varieert wekelijks en is verkrijgbaar in een 2- en 4-persoonsvariant. De klant betaalt respectievelijk 35 euro en 49 euro en daarmee is Albert Heijn goedkoper dan HelloFresh, die 39 euro voor een tweepersoonsbox vraagt. Daarnaast bezorgt Albert Hein zonder abonnement. Naast gratis en snel is echter ook personalisatie belangrijk. In hoeverre de consument blijft vasthouden aan de kunde van de Allerhande-koks is nog maar de vraag.
Albert Heijn vertelt niet hoe groot de investeringen zijn om de maaltijdbox een succes te maken. Wel wil Ahold eind 2017 2,5 miljard euro omzetten met online boodschappen. Dat was vorig jaar nog 1,4 miljard euro.
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- "Ik dacht eigenlijk dat dit in ons kleine land niet mogelijk was"
- Veiligheidswaarschuwing Pure Goat Company Volledige Zuigelingenvoeding 1, 800 gram
- Biologische melkprijs Eko-Holland stijgt met 2 euro
- Mimo: Biologische chocolate-chipkoekjes om af te bakken
- "Het beleid ter ondersteuning van de biologische landbouw in Frankrijk blijft ontoereikend"
Top 5 - afgelopen week
- Patty Brard weggestuurd van bio-boerderij op Ibiza
- Tweede Kamer: "Ondersteun biologische koplopers in stikstofaanpak"
- Fotoreportage: Jubileumjaar De Groene Passage feestelijk afgetrapt met Zomermarkt
- Anders Invest Food & Agri fonds participeert in Horizon Natuurvoeding
- De Speld steekt de draak met biologisch
Top 5 - afgelopen maand
- In memoriam: Frans baron van Verschuer
- "We zeiden tegen elkaar: als we dit doen, dan gaan we voor 100% biologisch"
- John Arink gaat discussie aan met Henk Bleker bij Humberto op RTL4
- Patty Brard weggestuurd van bio-boerderij op Ibiza
- Ronald van Marlen spreekt Rabobank-aandeelhouders aan op verantwoordelijkheid voor 'landbouwpuinhoop'
Concurrentie voor HelloFresh en Picnic
AH vecht terug met gratis bezorging maaltijdboxen
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-07-01 Alnatura ontvangt New Work Award 2022 voor het concept 'collegiale samenwerking'
- 2022-07-01 Superunie met NielsenIQ aan de slag voor marktdata
- 2022-06-30 Servicesuper Plus troeft Dirk en Lidl af in Zomerrapport GfK
- 2022-06-28 Odin winkel aan de Bilderdijkstraat in Amsterdam geopend
- 2022-06-28 Bee Eco opent in Beverwijk
- 2022-06-27 De Speld steekt de draak met biologisch
- 2022-06-27 Geslaagde zomermarkt natuurvoedingswinkel De Wiershoeck
- 2022-06-24 Odin Westerpark verhuist naar Amsterdamse Bilderdijkstraat
- 2022-06-23 Verdere consolidatie van biologische voeding in Wallonië in 2021
- 2022-06-23 Flitsbezorger Zapp staat voor vertrek uit Nederland
- 2022-06-23 Aldi blijft vertraging oplopen met kassaloze super in Utrecht
- 2022-06-23 Certificeringssystematiek voor verkoop onverpakte bio-producten voor supermarktketens vereenvoudigd
- 2022-06-22 "Gorillas en Flink winnen flitsstrijd"
- 2022-06-22 Online marktaandeel Picnic gelijk met Albert Heijn
- 2022-06-21 Tweede Ekoplaza Foodmarqt geopend
- 2022-06-20 Meer dan 60 procent van de consumenten winkelt het liefst in fysieke winkel
- 2022-06-20 Vlamingen kochten in 2021 vaker bio en gaven er 7% meer aan uit
- 2022-06-16 AH ziet geen heil in biologische winkels
- 2022-06-16 Drukbezochte openingsavond bij vernieuwde Ekoplaza Alkmaar
- 2022-06-15 Edeka versterkt de samenwerking met Naturland