
Abonneren
Vacatures
- Assistent Bedrijfsleider
- Retail Key Account Manager
- Leidinggevende snijderij
- Fruitteler / gewasverzorger boomkwekerij
- Teeltspecialist
- Accountmanager
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
Top 5 - gisteren
- GfK: Omzet biologisch +25% in 2022
- Biologische legpluimveehouders uiten hun onvrede over werkwijze supermarkten
- "De 'botanicals' en beperkte zoetheid geven onze drankjes een meer volwassen beleving"
- Puur Mieke wint zesde Shopping Award op rij
- Biologische garantieprijs FrieslandCampina daalt met 2,25 euro in april
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Concurrentie voor HelloFresh en Picnic
AH vecht terug met gratis bezorging maaltijdboxen
Rutger Anema, hoofdredacteur van Allerhande zegt in de Telegraaf al een half jaar bezig te zijn met de introductie. Vooralsnog worden de maaltijdboxen alleen online aangeboden. Bij het bezorgen van online-boodschappen zonder de maaltijdbox blijven de bezorgkosten vooralsnog in tact. Volgens de woordvoerder van de Albert Heijn is de retailer in gesprek met de lokale franchisers om de maaltijdboxen ook in de winkels aan te gaan bieden. Wel is de box op te halen van een Pick-Up point.
De inhoud van de box varieert wekelijks en is verkrijgbaar in een 2- en 4-persoonsvariant. De klant betaalt respectievelijk 35 euro en 49 euro en daarmee is Albert Heijn goedkoper dan HelloFresh, die 39 euro voor een tweepersoonsbox vraagt. Daarnaast bezorgt Albert Hein zonder abonnement. Naast gratis en snel is echter ook personalisatie belangrijk. In hoeverre de consument blijft vasthouden aan de kunde van de Allerhande-koks is nog maar de vraag.
Albert Heijn vertelt niet hoe groot de investeringen zijn om de maaltijdbox een succes te maken. Wel wil Ahold eind 2017 2,5 miljard euro omzetten met online boodschappen. Dat was vorig jaar nog 1,4 miljard euro.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-27 GfK: Omzet biologisch +25% in 2022
- 2023-03-27 Charlotte Van Loock eerste directeur België bij Crisp
- 2023-03-24 Lidl Zwitserland verkoopt meer bio-producten
- 2023-03-24 "Met drie-eenheid soda, groene zeep en schoonmaakazijn kan je alle schoonmaakklussen aan"
- 2023-03-23 Verrassende retailconcepten in Nederlands-Duits grensgebied
- 2023-03-21 Duurzame producten en circulaire diensten komen samen in nieuw duurzaam warenhuis Tomo
- 2023-03-21 Vijf jaar Too Good To Go in Nederland: 18 miljoen maaltijden gered
- 2023-03-16 Nauwelijks prijsverschil tussen supermarkt en bio-speciaalzaak
- 2023-03-08 Trendcafé bezoekt Jumbo Foodmarkt Naaldwijk
- 2023-03-06 Odin Joure geopend
- 2023-02-27 43e Dille & Kamille-winkel geopend in Apeldoorn
- 2023-02-27 Britse biologische markt groeide met 1,6% naar meer dan 3,1 miljard pond
- 2023-02-24 "We hebben laten zien dat de bio-speciaalzaken heel serieus bezig zijn"
- 2023-02-22 Ook in 2023 de beste Duitse bio-handelaar
- 2023-02-20 Albert Heijn stopt met invliegen groenten en fruit
- 2023-02-17 "26 miljoen is in relatie tot alle problemen die er zijn, een heel klein bedrag"
- 2023-02-17 Toezichthouder ACM tegen telers en retail: "Werk vaker samen"
- 2023-02-15 "Supermarkten maken biologische groenten onnodig duur"
- 2023-02-14 Winterrapport GfK: shopper getraumatiseerd door de inflatie
- 2023-02-14 Ekoplaza juicht Nederlandse IMVO wetgeving toe