Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Concurrentie voor HelloFresh en Picnic

AH vecht terug met gratis bezorging maaltijdboxen

Albert Heijn start binnenkort met de gratis bezorging van maaltijdboxen. Met deze service gaat de Zaanse super de strijd aan met het Duitse HelloFresh en de kersverse websuper Picnic. De box bevat ingrediƫnten voor drie maaltijden, die worden samengesteld door vijf koks en het team van Allerhande, het magazine van Albert Heijn.



Rutger Anema, hoofdredacteur van Allerhande zegt in de Telegraaf al een half jaar bezig te zijn met de introductie. Vooralsnog worden de maaltijdboxen alleen online aangeboden. Bij het bezorgen van online-boodschappen zonder de maaltijdbox blijven de bezorgkosten vooralsnog in tact. Volgens de woordvoerder van de Albert Heijn is de retailer in gesprek met de lokale franchisers om de maaltijdboxen ook in de winkels aan te gaan bieden. Wel is de box op te halen van een Pick-Up point.

De inhoud van de box varieert wekelijks en is verkrijgbaar in een 2- en 4-persoonsvariant. De klant betaalt respectievelijk 35 euro en 49 euro en daarmee is Albert Heijn goedkoper dan HelloFresh, die 39 euro voor een tweepersoonsbox vraagt. Daarnaast bezorgt Albert Hein zonder abonnement. Naast gratis en snel is echter ook personalisatie belangrijk. In hoeverre de consument blijft vasthouden aan de kunde van de Allerhande-koks is nog maar de vraag.

Albert Heijn vertelt niet hoe groot de investeringen zijn om de maaltijdbox een succes te maken. Wel wil Ahold eind 2017 2,5 miljard euro omzetten met online boodschappen. Dat was vorig jaar nog 1,4 miljard euro. 
Publicatiedatum: