Coca-Cola wil minderheidsbelang in bio-producent Suja
Suja werd in 2012 opgericht en diverse Hollywoodsterren, waaronder Leonardo DiCaprio, hebben in het bedrijf geïnvesteerd. Met de investering wil Coca-Cola een betere positie verwerven op de markt van koudgeperst sap en hiermee beter kunnen concurreren tegen het merk Naked Juice van PepsiCo Inc.
Het hoofdkantoor van Coca-Cola in Atlanta (Georgia).
Met de deal zal Coca-Cola ook de mogelijkheid krijgen om binnen drie jaar het resterende belang van Suja ook over te nemen. Suja maakt sappen en smoothies door fruit koud te persen. Dit zou schadelijke bacteriën doden en voedingsstoffen en smaak beter behouden. De drankjes zijn te koop via de eigen website SujaJuice.com, via Amazon en liggen bij reformwinkel en winkels van nationale supermarktketens.
De bronnen willen anoniem blijven, omdat de investering nog niet openbaar gemaakt is. Vertegenwoordigers van Coca-Cola en Suja wilden niet reageren, zo meldt nieuwsdienst Reuters.