Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Webshopper vooral 's avonds actief
Consumenten die online gaan winkelen, doen dat het liefst 's avonds en ook nog eens gezeten achter de pc. Dit allemaal ondanks het toenemende gebruik van smartphones en tablets, zo blijkt uit onderzoek van JouwAanbieding.nl. Dit wil ziet zeggen dat het e-commerce gebied gedurende de dag geheel stil ligt. Er wordt gedurende de dag via mobiele devices regelmatig in de etalages van de Nederlandse webwinkels gekeken, maar daadwerkelijke bestellingen worden pas in de avonduren geplaatst.
Strategie
Webwinkels zijn continu bezig met de optimalisatie van hun mobiele betalingsproces zodat ook via smartphones en tablets eenvoudig online aankopen kunnen worden gedaan. Deze positieve ontwikkeling heeft op Nederlandse shoppers nog weinig invloed. Uit het onderzoek blijkt dat 65 procent een online bestelling liever op laptop of PC voltooit.
Liever in de avonduren
Daarnaast is er een duidelijke voorkeur zichtbaar in het tijdstip waarop aankopen via het internet worden gedaan; 66 procent van de respondenten geeft aan het liefst in de avond te shoppen, de resterende 34 procent winkelt liever overdag online. Het is vooral een tijdskwestie, omdat mensen het overdag druk hebben. Even het aanbod van een webwinkel bekijken lukt tijdens de werkdag wel, maar echt kopen gebeurt dan niet.
Onderzoek
Het onderzoek van JouwAanbieding.nl is onlangs afgenomen onder 500 leden en niet-leden van de website. De leeftijd van de respondenten varieert van 20-70 jaar, waarbij de leeftijdscategorie 20-30 jaar het sterkst is vertegenwoordigd.