Sinds de oprichting van Leev in 2008 is het aanbod van producten en het aantal verkooppunten enorm gegroeid. Zo zijn de Leev producten te vinden in de winkels van Albert Heijn, maar ook bij de supermarkten DEEN en JUMBO en worden ze ook gebruikt bij in het bedrijfsrestaurant van IKEA.
Deze week maakte Leev bekend zich ook op kinderen te gaan richten. "Leev wil zich gaan richten op kinderen omdat zij een belangrijke doelgroep voor Leev zijn", zo vertelt Leo Voorwinden. "Op deze leeftijd starten namelijk de gewoontes die niet goed zijn. Hoe jonger we ermee beginnen om onze kinderen te laten wennen aan minder suiker, hoe minder ze er later naar verlangen en eraan verslaafd raken. Tot het kind een jaar of tien is, beslissen de ouders nog over de kinder-tussendoortjes. Steeds meer ouders denken gelukkig goed na over wat ze aan hun kinderen geven, maar hebben vaak geen beter alternatief."
Leev gaat producten op de markt brengen die gericht zijn op kinderen. Vorige week werden er twee soorten kinderkoekjes geïntroduceerd. Foto: Het Nieuwe Web
Leev voor kinderen
Kinderen zijn de generatie van later. Daarom is het zo belangrijk dat kinderen gezond eten. Maar wat gebeurt er in de praktijk? Kindermarketing wordt massaal ingezet om ongezonde producten te verkopen. "Leev wil graag een weerwoord geven aan die ontwikkeling", zo vertelt Leo Voorwinden. "We gaan diverse producten voor kinderen op de markt brengen. Nu hebben we de kinderboerderij koekjes geïntroduceerd. Een prima product dat bestaat uit biologische chocolade en biologische granen. Hierin zitten niet de slechte witte suikers, maar de goede suikers die gewonnen zijn uit granen en fruit. De koekjes hebben leuke diervormen, waardoor er een glimlach op het gezicht van je kind verschijnt", zo vertelt Leo Voorwinden. Natuurlijk zou Leev het liefst in één keer alle Nederlandse ouders en kinderen bereiken, maar dit is niet mogelijk.Over Leev
De visie van Leev is dat al het goede wat de mens nodig heeft in de natuur gevonden kan worden. De producten van Leev zijn zo samengesteld dat ze boordevol zitten met natuurlijke weldoeners. Leev deelt met liefde de bedrijfsopbrengsten met de Leev Foundation. Het motto van deze Leev foundation is ‘Leev en laat leven.' De foundation wil Leven bevorderen en steunt natuur, landbouw en kleinschalige zorg, waaronder zorgboerderijen. Zorgboerderijen zijn een goed voorbeeld van een initiatief waar zorg voor mensen, natuur en eerlijk eten hand in hand gaan.Voor meer informatie: www.leev.nu