
Abonneren
Vacatures
- Creatieve Brand & Content Manager
- Assistent Bedrijfsleider
- Retail Key Account Manager
- Leidinggevende snijderij
- Fruitteler / gewasverzorger boomkwekerij
- Teeltspecialist
- Accountmanager
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
Top 5 - gisteren
- Libelle Legt Uit: wat is duurzamer, een biologische komkommer in plastic of een niet-biologische komkommer zonder?
- Gerrit-Jan Roza 45 jaar
- NOS-weerpresentator Gerrit Hiemstra geeft 13 april praktische avondklas over weer en klimaat
- Bio-tulpenboeket compleet met bollen betekent aftrap versseizoen
- Melkprijs Eko-Holland daalt met €1,00 in april
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Gebruikt stimuleert wel bio-aankopen
'Herbruikbare tassen zijn slecht voor de lijn'
Uit de studie blijkt dat mensen met een herbruikbare tas 33 procent meer kans hebben om ongezonde snacks te kopen, dan degene die gebruik maken van een wegwerptasje uit de winkel. "Wie boodschappen doet met zijn eigen tas heeft meer kans om biologische producten en gezonde voeding te kopen", zegt Uma Karmarkar. assistent-professor in bedrijfskunde aan de Marketing Unit van Harvard. "Maar diezelfde consumenten voelen zich vaak deugdzaam, omdat ze ecologisch verantwoord bezig zijn. En dit gevoel overtuigt hen dat ze zichzelf mogen verwennen met koekjes of chips of een ander product met veel vet, zout of suikers."
De studie toont ook aan dat herbruikbare tassen ook de kosten voor de consument stuwen. Omdat mensen die hun eigen tas meebrengen meer biologische producten kopen zijn zij gemiddeld zo'n 580 euro per jaar duurder uit. Dit is berekend over een gezin van 4 personen.
De onderzoekers verzamelden de onderzoeksgegevens onder 142.938 klantkaarthouders van een grote supermarktketen in Californië tussen mei 2005 en maart 2007. Vervolgens is het koopgedrag van shoppers die boodschappen deden met een eigen tas, vergeleken met de shopsessies waarvoor dezelfde shoppers een plastic tas kochten.
Klik hier voor het hele onderzoek.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-28 Aldi Süd: bio-aandeel in standaardassortiment bedraagt 15%
- 2023-03-28 Zwitserse bio-voedselverkoop in 4 jaar met 22,5% gestegen
- 2023-03-27 GfK: Omzet biologisch +25% in 2022
- 2023-03-27 Charlotte Van Loock eerste directeur België bij Crisp
- 2023-03-24 "Met drie-eenheid soda, groene zeep en schoonmaakazijn kan je alle schoonmaakklussen aan"
- 2023-03-24 Lidl Zwitserland verkoopt meer bio-producten
- 2023-03-23 Verrassende retailconcepten in Nederlands-Duits grensgebied
- 2023-03-21 Duurzame producten en circulaire diensten komen samen in nieuw duurzaam warenhuis Tomo
- 2023-03-21 Vijf jaar Too Good To Go in Nederland: 18 miljoen maaltijden gered
- 2023-03-16 Nauwelijks prijsverschil tussen supermarkt en bio-speciaalzaak
- 2023-03-08 Trendcafé bezoekt Jumbo Foodmarkt Naaldwijk
- 2023-03-06 Odin Joure geopend
- 2023-02-27 43e Dille & Kamille-winkel geopend in Apeldoorn
- 2023-02-27 Britse biologische markt groeide met 1,6% naar meer dan 3,1 miljard pond
- 2023-02-24 "We hebben laten zien dat de bio-speciaalzaken heel serieus bezig zijn"
- 2023-02-22 Ook in 2023 de beste Duitse bio-handelaar
- 2023-02-20 Albert Heijn stopt met invliegen groenten en fruit
- 2023-02-17 "26 miljoen is in relatie tot alle problemen die er zijn, een heel klein bedrag"
- 2023-02-17 Toezichthouder ACM tegen telers en retail: "Werk vaker samen"
- 2023-02-15 "Supermarkten maken biologische groenten onnodig duur"