De onthulling van het metershoge melkpak. Links Klaas de Lange.
Het metershoge melkpak met daarop onder meer een verwijzing naar het online magazine www.enwatdrijftjou.nl en het 'Wat drijft jou?'-verhaal van Klaas, werd donderdag 18 juni onthuld tijdens de lancering bij Natuurboerderij Weidevol. In het melkpak gaat een koelkast schuil met bekers melk om de campagne te promoten. "Deze foto is genomen op de Markt in Steenwijk. Daar hebben we een uitdeelactie gehouden met bekertjes Weerribben Zuivel, met kaartjes eraan. Dit was dus eigenlijk de kick-off van de campagne."
Klaas overhandigt op de Markt in Steenwijk een beker Weerribben Zuivel aan een kindje en zijn moeder.
Klaas heeft grote verwachtingen van de campagne. "We verwachten veel mensen te gaan bereiken, aangezien we zo'n 5.000.000 pakken melk per jaar produceren. Dus we kunnen onze regio hiermee breed gaan promoten." Het pak gaat het hele land door om promotie te maken voor de regio. Dit weekend zal Klaas het grote melkpak meenemen naar het evenement On tour bij de boer van Ekoplaza bij Hoeve Biesland in Delfgauw. Daarna zal het reusachtige pak ook op evenementen in de regio komen te staan.
Wat houdt de campagne in?
De campagne heeft als doel om het publiek kennis te laten maken met de verhalen van de regio. Via de bekende iconen zoals Giethoorn en de Weerribben, worden de mensen getriggerd om ook de andere verhalen en geheimen van het gebied te ontdekken. De verhalen worden verteld door ondernemers, bewoners en bezoekers. Deze verhalen komen in de vorm van filmpjes, interviews, blogs en foto’s in het online magazine te staan. De eerste verhalen zijn filmpjes van Weerribben Zuivel en Restaurant de Lindenhof. Om de campagne te promoten worden er diverse middelen ingezet zoals evenementenposters, social media maar ook via joint promotions.Voor meer informatie:
Klaas de Lange
Weerribben Zuivel
Veldhuisweg 9
8362 VB Nederland
0527 292529
[email protected]
www.weerribbenzuivel.nl
www.enwatdrijftjou.nl