
Abonneren
Vacatures
- Loodsmedewerk(st)ers Groente en Fruit
- Global Sourcing Manager
- Business Unit Manager Importeurs & Exporteurs
- Docent Teelt
- Buying Operations Manager (BOM Process)
- Bestuurslid
- Internationaal accountmanager Duitsland
- Manager Operations Ethiopia
- Quality controller
- Manager Packing Station
Top 5 - gisteren
- In memoriam Harmen Peters
- René Groenen en Gineke de Graaf nemen afscheid van biologisch-dynamische boerderij De Beersche Hoeve
- Amandelpasta en gemengde notenpasta in grote 'jubileumpotten'
- Biologisch akkerbouwer Douwe Monsma aan tafel bij onderhandelingen landbouwakkoord
- "Nederlandse leiders putten sterk uit de ervaringen in Denemarken bij het ontwikkelen van de markt"
Top 5 - afgelopen week
- Geitenhouderij De Molswaerd gaat van biologisch naar eco-vriendelijk
- John Arink speecht tijdens protest bij Rabobank
- Onkruidrobot maakt indruk op RTL-presentator Lodewijk Hoekstra
- Biologische paddenstoelenkwekerij zet deuren wijd open na nieuwbouw
- Roomijs van BD-landbouwer Tim Moerman in BinnensteBuiten
Top 5 - afgelopen maand
- Mestoverschot? Niet in de biologische sector
- Geitenhouderij De Molswaerd gaat van biologisch naar eco-vriendelijk
- De Wijndragers neemt het merk Van TON uit Zierikzee over
- Potgrond met turf funest voor natuurgebieden, maar alternatief lijkt moeilijk te vinden
- "Overheid beschermt mensen en natuur onvoldoende tegen schadelijke effecten van bestrijdingsmiddelen"
"Zelf buitendienst opzetten is niet meer nodig"
Eerste duurzame fieldmarketing bedrijf in Nederland van start gegaan
Initiatiefnemer van GreenSprout is Feijo Blesgraaf. Hij was jarenlang boegbeeld van Yogi Tea in Nederland en België en weet daardoor als geen ander hoe belangrijk het is voor producenten om actief de verkooppunten op te zoeken. "Rechtstreeks met winkels communiceren levert niet alleen een effectieve manier op van het bouwen of verbeteren van distributie. Het levert ook een schat aan informatie op, rechtstreeks van de markt. Dit laatste helpt hen om producten, verpakkingen, acties en marketingactiviteiten beter af te stemmen op wat er zich in de praktijk werkelijk afspeelt. De winkelier kent immers zijn klanten en de behoefte uit de markt beter dan wie dan ook", aldus Feijo.
Feijo (met donkerblauw overhemd) op de Novelties Stand tijdens de BIOFACH in Neurenberg.
Hij geeft aan dat GreenSprout er ook naar streeft voor de winkelier een toegevoegde waarde te leveren. "Met goede, gedegen en up-to-date informatievoorziening van bestaande leveranciers. Zij werken constant aan het optimaliseren van product en assortiment en de vertaalslag hiervan naar de winkels is waar GreenSprout een rol in zal gaan spelen."
Daarnaast zal GreenSprout voortdurend op zoek zijn naar nieuwe, talentvolle en duurzame initiatieven. Deze bieden winkeliers de mogelijkheid om zich te kunnen onderscheiden in deze steeds verdergaande concurrerende markt.
De verduurzamende markt blijft zich ontwikkelen. Dat betekent ook dat er constant nieuwe ondernemers opstaan die producten en merken ontwikkelen die net weer een stap verdergaan in kwaliteit en vooral in de verduurzaming van consumptiegoederen. Composteerbare of plasticvrije verpakkingen, grondstoffenvervoer per zeilende vrachtschepen en absoluut 100% biologische producten zijn voorbeelden waarmee in de toekomst het onderscheid gemaakt gaat worden tussen supermarkt en natuurvoeding speciaalzaken. GreenSprout wil graag samen met deze groene talenten werken aan de verkrijgbaarheid van hun producten en communicatie van hun boodschap.
"Voor producenten kan het dus interessant zijn om fieldmarketing te overwegen in hun sales- en marketingactiviteiten. Zelf een buitendienst opzetten en bekostigen is niet meer nodig. Bovendien kan er verder op kosten worden bespaard omdat GreenSprout op projectbasis werkt en door middel van 'brandpoolen' de winkels bezoekt. Met brandpoolen worden er verschillende merken tijdens een bezoekronde met elkaar gecombineerd. Dit levert een aanzienlijke lage en betaalde prijs per bezoek op", besluit Feijo.
Voor meer informatie: www.greensprout.eu
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-05-24 John Janssen neemt afscheid als voorzitter BioLogisch Limburg
- 2023-05-24 "Rond de plukperiode wordt er steeds meer gekeken naar tijdelijke huisvesting"
- 2023-05-22 "Milieuscore motiveert bedrijven om te verduurzamen"
- 2023-05-22 Judith Deusings benoemd tot bestuurslid van BioLogisch Limburg
- 2023-05-16 Jaarverslag Skal 2022: 6.538 inspecties uitgevoerd, sector groeit met 1,7% naar 5.781 bedrijven
- 2023-05-16 "Doen banken genoeg tegen klimaatverandering?"
- 2023-05-12 "Geen krop sla uit de voedselflat, maar wel biologisch-dynamische eieren"
- 2023-05-09 BD Grondbeheer: Ruim een half miljoen euro aan donaties in 2022 voor vrije grond
- 2023-05-05 OPTA Europe verwelkomt de Polish Chamber of Organic Food (PIZE) als nieuw geassocieerd lid
- 2023-05-05 Alibaba-oprichter Jack Ma geeft nu les over duurzame landbouw
- 2023-05-04 Bijna 3.000 aanmeldingen voor SOS Slaapkamer
- 2023-05-04 Landbouw Adviespool publiceert bedrijfseconomische verkenning naar een biologische bedrijfsvoering
- 2023-05-03 Extra controles op samenstelling biologische producten
- 2023-05-02 Skal gaat etiketcontroles uitvoeren bij verkooppunten
- 2023-05-02 Ronnie Cummins overleden
- 2023-04-28 Waar let je als Skal-inspecteur op bij een inspectie?
- 2023-04-25 Masterclass Biologisch Ondernemen start 30 mei
- 2023-04-18 "Zeven knopen doorhakken voor een nieuwe landbouwvisie"
- 2023-04-14 OPTA Europe en Asobio bundelen hun krachten
- 2023-04-14 Crowdfunder PlusPlus groeit door als onderdeel van Lendahand