Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Pack Challenge gewonnen door Yoni en BinBang

Brainpack2015 brengt duurzame professionals samen

Op 4 juni vond de derde editie van Brainpack plaats in het logistieke centrum van Moonen Packaging. Dit kennisevent trok zo'n 300 duurzame professionals naar Weert, voor een dag vol inspiratie over groen ondernemen én duurzaam verpakken.

Met het thema Connect, Create, Collaborate - No waste ging Brainpack een stap verder dan in 2013, toen de kringloopeconomie centraal stond. Tijdens deze derde editie lag de nadruk op het creëren van verbindingen voor een toekomstbestendige organisatie in de veranderende economie.



Bron van inspiratie

Ter inspiratie heeft Moonen tijdens Brainpack niet alleen haar eigen inspanningen op gebied van MVO gedeeld, want Brainpack overstijgt het onderwerp verpakken. Moonen wil juist anders denken en doen stimuleren bij de bezoekers. Die ambitie werd hard gemaakt door hoogleraar Jan Jonker, Lynn Zebeda van Dr. Monk en de Professional Rebels. Dagvoorzitter Lars Sorensen verpakte het geheel tot een interactieve rollercoaster voor het publiek. Alle elementen uit Brainpack werden aan het eind van de dag met elkaar verbonden door schrijver en journalist Max Christern, die de hele dag samenvatte in een opiniërende column.



Direct aan de slag

Moonen heeft de bezoekers van Brainpack laten zien hoe zij zelf duurzaam aan de slag kunnen gaan. En hoe ze op creatieve wijze de hoeveelheid afval van hun organisatie flink kunnen verminderen, door anders te denken en te doen. De bijdrage van de sprekers werd aangevuld met inspiratie uit de praktijk van alledag, door een aantal business cases van bedrijven uit de keten of klantenkring van Moonen. Voor de koppeling met hun eigen praktijk, konden de bezoekers van Brainpack ook alle sprekers en experts ter plekke benaderen voor een persoonlijke vraag of advies.



Groene Awards

Aan het eind van Brainpack volgde de ontknoping van de Pack Challenge. Deze wedstrijd voor innovatieve producenten organiseerde Moonen in samenwerking met crowdfundingplatform OnePlanetCrowd. De winnaars Yoni en BinBang wonnen ieder een ontwikkeltraject voor duurzame verpakking van Moonen. Organisatie voor duurzame logistiek Connekt had Brainpack aangegrepen om alle winnaars van de Lean & Green Awards voor duurzame mobiliteit bekend te maken. Voor Brainpack was gekozen omdat Moonen Packaging koploper is van het programma en bezig is met de derde Lean & Green Star voor verregaande reductie van CO2-uitstoot.

Voor meer informatie: www.moonenpackaging.com
Publicatiedatum: