Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Dinsdag 23 juni in Nijkerk

Bio Retail Academy: Nieuwe fase in marketing van biologisch is aangebroken

Op dinsdag 23 juni aanstaande zal er weer een Bio Reatil Academy plaatsvinden. Deze dag bestaat uit een mix van presentaties, werken in groepjes, plenaire discussies en netwerken. De dag start om 8:30 uur in de ochtend bij 'Hotel & Gasterij De Roode Schuur' in Nijkerk en zal om 17:30 uur afgesloten worden met een borrel, maar niet voordat dagvoorzitter Reinier Heijenberg op zijn eigen wijze de dag heeft samengevat. De dag is een co-productie van ISMC en Stichting Merkartikel Bio+ (SMB).
 
Wat is een goede marketing voor biologisch in 2020? Biologisch groeit door en is al lang geen hype meer. Supermarkten zonder biologisch op het schap zijn ondenkbaar. Alle sociale klassen kopen biologisch. Ook de nieuwe distributiekanalen voeren biologische assortimenten. Biologisch en ook biologische merken krijgen steeds meer een plek in het brein van de consument. Een nieuwe fase in de marketing van biologisch is aangebroken. De Bio Retail Academy gaat hier dinsdag 23 juni dieper op in. Sprekers vanuit onder meer Albert Heijn, Beebox, Natuur & Milieu, IRI en SMB geven hun visie op het thema.

Jelka Molenaar, marketingmanager bij Albert Heijn, zal onder andere vertellen over de transitie van AH puur & eerlijk naar AH biologisch. Beebox komt vertellen wie ze is en wat ze doet. En over hoe Beebox zich onderscheidt in het nieuwe kanaal van de maaltijdboxen. Natuur & Milieu vertelt over waarom zij vindt dat verdere verduurzaming van voedselketens nodig is en wat de rol hierin van biologisch zou kunnen zijn. Ook vertelt N&M over de nieuwe Eco Rating (5 sterren) voor verpakkingen.
 
Deelnemers krijgen de meest actuele marktcijfers (IRI) voor biologische voeding in het supermarktkanaal, zowel totaal als per productgroep. Insights op basis van deze data en insights uit categorie analyses worden zoals gebruikelijk in het ochtend deel van de BRA gepresenteerd in combinatie met best practices. Alleen deze data en insights maken deelname, qua kosten en baten, al een aantrekkelijke investering.
 

Voor wie

De dag is bedoeld voor professionals die betrokken zijn bij de biologische sector of daar interesse in hebben, bijvoorbeeld categoriemanagers, inkopers, unitmanagers, accountmanagers, productmanagers, marketeers, duurzaamheidsmanagers, commercieel managers, et cetera. Van retailer tot producent, dienstverlener of belangenbehartiger. Gegeven deze diverse samenstelling en een interessante mix van nieuwkomers en ervaren rotten is de BRA ook een efficiƫnt platform om uw netwerk uit te breiden en te onderhouden.
 
Klik hier voor de volledige uitnodiging. Aanmelden kan via deze link.

Voor nadere informatie kan je contact opnemen met Natasja Stam.
Publicatiedatum: