Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Bij dit publiek draait het om zelf beleven"

Hoeve Ackerdijk: 2916 bezoekers tijdens Campina Boerderijdag

Tholen - Hoeve Ackerdijk deed afgelopen vrijdag 15 mei voor het eerst mee met de Campina Open Boerderijdagen. De biologische melkveehouderij mocht uiteindelijk bijna 3000 bezoekers verwelkomen. Arie van den Berg: "De teller stopte op 2916. Het was echt gigantisch druk. Met Lekker naar de Boer hebben we wel eens 500 bezoekers gehad, dus dit was wel van een ander kaliber. Op de drukste tijd van de dag stonden er 450 auto's op ons terrein geparkeerd."



Hoeve Ackerdijk was één van de twee biologische bedrijven die meededen aan de Campina Open Boerderijdagen. "Het was voor het eerst dat er ook biologische boerderijen mee mochten doen. We zijn hiervoor zelf benaderd door Campina, waar we sinds 1998 al biologische melk aan leveren. Ik heb niet lang over de deelname na hoeven denken, aangezien het goede reclame is voor onze boerderij. We werden enorm goed ondersteund vanuit Campina. Zo hebben we voorlichting gekregen op het hoofdkantoor en beschikt het bedrijf over enorm veel ervaring met de materialen die we voor een open dag als dit nodig hadden. Dat doen ze uitstekend."


Gewichtheffen met melkbussen.

Arie geeft aan dat er een heel ander publiek op deze open dag afkwam, dan tijdens Lekker naar de Boer. "Bij Lekker naar de Boer wacht men vaak op de rondleiding. Tijdens deze open dag liep het merendeel gewoon rond op de boerderij. Voor hen draaide het om zelf beleven, slechts een deel van de bezoekers ging dieper in op het product. Deze groep toonde wel heel veel interesse in hoe de melk gemaakt wordt."


Drukte bij de 'Boerenstormbaan'.

Vooral op de 'Boerenstormbaan' liep het volgens Arie letterlijk storm. "Hier is vooraf veel reclame voor gemaakt door Campina, dat wierp duidelijk zijn vruchten af. Zo'n stormbaan was op alle boerderijen te vinden. Hiervoor mochten we alleen spullen van ons eigen bedrijf voor gebruiken." Er was bewust de nodige ruimte ingeruimd tussen de diverse activiteiten. "En dan nog was het erg druk. Zo hebben de twee meiden bij het schminken heel wat 'afgeschminkt'. Ook de specerijenmolen trok de aandacht. Ik ben dan ook zeer blij met de 15 vrijwilligers, die onder andere fungeerden als toezichthouder en vraagbaak. Ik vond het erg belangrijk dat de bezoekers overal op het bedrijf antwoord konden krijgen op hun vragen."


Schminken.

Arie krijgt regelmatig hulp van een uit Senegal afkomstige man. "Hij helpt me bij het melken en was enorm verbaasd over de grote belangstelling. In zijn land en in andere landen staan landbouwers en agrariërs vrij laag in aanzien. Dan is het zeer opvallend dat in ons land een open dag op een boerderij als het onze zoveel publiek trekt."


Het was erg zonnig weer.


Hierop konden de bezoekers een boodschap achterlaten voor de boer.


Lange rijen met auto's op het 'parkeerterrein'.


Het totale bezoekersaantal.

Voor meer informatie:

Arie van den Berg
Hoeve Ackerdijk
Rotterdamseweg 223
2636 KC Schipluiden
0152 560171
hoeveackerdijk@hetnet.nl
www.hoeveackerdijk.nl