"Willen ouders een voedzaam alternatief bieden"

Ella's Kitchen verovert ook Nederland

Tholen - De biologische babyvoeding van Ella's Kitchen is sinds januari 2014 ook in ons land verkrijgbaar. Camps Food in Breda vertegenwoordigt het Britse merk op de Nederlandse markt. "We zijn erg tevreden over dit merk", vertelt Sonja Henzen, product manager bij Camps Food. "Vooral het schap met baby- en kindervoeding heeft lang stilgestaan. Wij willen ouders een voedzaam en goed alternatief bieden ten opzichte van het bestaande aanbod. Daarbij kwamen we al snel uit bij Ella's Kitchen. Ella's Kitchen is een modern merk met een missie, en een filosofie, dat alle facetten van babyvoeding in hun product betrekt."
 

Spaghetti bolognese van Ella's kitchen.

Ella's Kitchen is opgericht door Paul Lindley. Paul wilde als moderne vader graag dat zijn dochter (en haar generatie) opgroeide met gezond eten. Hij kwam er al snel achter dat het niet eenvoudig is om gezond eten aan je kleintje te voeren. Toen hij de maaltijd vanuit het perspectief van zijn dochter bekeek, zag hij in dat baby's en peuters al hun zintuigen gebruiken tijdens het eten. De '5-zintuigen aanpak' is het uitgangspunt geworden voor Ella's Kitchen: gezonde producten, met interessante texturen, en verpakkingen met namen en kleuren die kinderen leuk vinden. Zo helpt Ella's Kitchen op de ontdekkingsreis van de fles naar grote-mensen-eten.


Een ontbijtje met mango.

Goed alternatief

Camps Food heeft meteen 20 producten van Ella's Kitchen in het assortiment opgenomen. Dit jaar zijn daar al drie producten bijgekomen, namelijk het runderstoofpotje, Indische curry met kip en de bologneseschotel. "En in de loop van dit jaar komen er ook meer fruitvarianten aan. We streven naar een compleet assortiment. Ella's gaat uit van een geleidelijke introductie van smaken en texturen. Het zou dus mooi zijn als we de hele ontdekkingsreis beschikbaar kunnen maken voor ouders. Bovendien bied je met een compleet assortiment voor alle gelegenheden een oplossing. Met Ella's Kitchen kunnen ouders hun baby's een goede biologische maaltijd voorschotelen, wanneer er bijvoorbeeld een te zout gerecht op het menu staat of als ze eters over de vloer krijgen. Ook voor onderweg zijn de producten heel handig."
 

Het runderstoofpotje.

Nederlandse namen

Voor de introductie op de Nederlandse markt heeft Camps Food goed onderzocht welke producten het meest relevant zijn en aansluiten op de Nederlandse consument. Zo zijn er bijvoorbeeld de Smikkelvingers, het Baby bananen ontbijtje en de Kiplekkere ovenschotel met rijst. "Alleen de hardlopers, ofwel de iconen in Engeland, hebben dezelfde naam gehouden. Denk hierbij aan 'The Red One', deze smoothie loopt ook in ons land het best."


Een kindje met 'The Green One'.
 
Ella's Kitchen is in Nederland vooralsnog alleen in de reguliere supermarkten verkrijgbaar. Sonja geeft aan dat Camps Food hier graag verandering in wil brengen: "We hebben al een zeer brede distributie binnen het supermarktkanaal gerealiseerd. En nu de basis op orde is, willen we ons ook op andere kanalen gaan focussen, waaronder het natuurvoedingskanaal."
 

Camps Food

Het team van Camps Food bestaat uit zes mensen. Sonja geeft aan dat de distributeur van natuurlijke snacks en zoetwaren betere producten op de markt wil brengen. "We gaan voor voedzame en goede alternatieven en doen hierbij geen concessies op het gebied van smaak en gemak."
 
Voor meer informatie:
 
Sonja Henzen
Camps Food BV
Ginnekenweg 251
4835 NB Breda
088 3444552
Sonja@campsfoods.nl
www.campsfood.nl
www.ellaskitchen.nl

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven