De markt voor biologisch geproduceerde levensmiddelen blijft in Denemarken op groeikoers, meldt de Duitse website Proplanta.de. De overkoepelende organisatie van de Deense landbouw- en voedingseconomie (L&F) deelde op basis van gegevens van het nationale Bureau voor de Statistiek mee dat de omzet, die in de Deense retail met biologische producten behaald werd, in 2014 met 6% is gestegen ten opzichte van het voorgaande jaar. En wel naar 6,2 miljard Deense kroon (831 miljoen euro).
De producten, die met de opvallende 'rode Ø' van het Deense bio-label zijn voorzien, maakten in het afgelopen jaar 7,6% van de totale levensmiddelenverkoop uit. Volgens L&F is het aandeel van biologische producten in Denemarken daarmee nog steeds zo hoog als in geen enkel ander land ter wereld. De belangrijkste productgroepen waren afgelopen jaar melk, kaas en eieren, die samen circa 35% van de totale bio-markt uitmaakten, gevolgd door groenten en fruit die 23% van de bio-markt uitmaakten.

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Fotoreportage: Bloedhete maar geslaagde BioVelddag
- Oud-landbouwminister Cees Veerman ziet nog altijd toekomst in biologische en duurzame landbouw
- De Smaakspecialist investeert in zeewier en neemt de activiteiten van Seamore over
- Johan Groen naar Geersing Potato Specialist
- "In één oogopslag duidelijk hoe ver de initiatieven zijn gevorderd met natuurinclusieve landbouw"
Top 5 - afgelopen week
- "We zeiden tegen elkaar: als we dit doen, dan gaan we voor 100% biologisch"
- "Kennelijk treft ook mij als bio-boer automatisch milieublaam"
- Drukbezochte openingsavond bij vernieuwde Ekoplaza Alkmaar
- Ronald van Marlen spreekt Rabobank-aandeelhouders aan op verantwoordelijkheid voor 'landbouwpuinhoop'
- Stikstofnieuws uit Den Haag ontvangen als 'onrealistisch' en 'onmogelijk' maar ook 'pijnlijk' en 'noodzakelijk'
Top 5 - afgelopen maand
- In memoriam: Frans baron van Verschuer
- "We zeiden tegen elkaar: als we dit doen, dan gaan we voor 100% biologisch"
- John Arink gaat discussie aan met Henk Bleker bij Humberto op RTL4
- Is de consument bereid meer te betalen voor zuivel van melkveehouders die de kalfjes bij de koe houden?
- Ronald van Marlen spreekt Rabobank-aandeelhouders aan op verantwoordelijkheid voor 'landbouwpuinhoop'
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-06-24 Odin Westerpark verhuist naar Amsterdamse Bilderdijkstraat
- 2022-06-23 Verdere consolidatie van biologische voeding in Wallonië in 2021
- 2022-06-23 Flitsbezorger Zapp staat voor vertrek uit Nederland
- 2022-06-23 Aldi blijft vertraging oplopen met kassaloze super in Utrecht
- 2022-06-23 Certificeringssystematiek voor verkoop onverpakte bio-producten voor supermarktketens vereenvoudigd
- 2022-06-22 "Gorillas en Flink winnen flitsstrijd"
- 2022-06-22 Online marktaandeel Picnic gelijk met Albert Heijn
- 2022-06-21 Tweede Ekoplaza Foodmarqt geopend
- 2022-06-20 Meer dan 60 procent van de consumenten winkelt het liefst in fysieke winkel
- 2022-06-20 Vlamingen kochten in 2021 vaker bio en gaven er 7% meer aan uit
- 2022-06-16 AH ziet geen heil in biologische winkels
- 2022-06-16 Drukbezochte openingsavond bij vernieuwde Ekoplaza Alkmaar
- 2022-06-15 Edeka versterkt de samenwerking met Naturland
- 2022-06-14 Albert Heijn, Crisp en Picnic genomineerd voor E-Commerce award
- 2022-06-10 Geïntegreerd klimaatsysteem bindt duurzame koeling aan gasloze verwarming
- 2022-06-09 Spaanse regering bestrijdt voedselverspilling en gaat supermarkten boetes geven
- 2022-06-09 Pilotproject bezorg- en afhaaldienst in Berlijn en Frankfurt am Main
- 2022-06-07 Holland & Barrett nieuwkomer in top 10 van meest klantvriendelijke bedrijven
- 2022-06-07 'Extreem uitzonderlijke' storing Albert Heijn tijdens Hemelvaart
- 2022-05-31 Albert Heijn gaat binnensteden grote steden stil en schoon bevoorraden