De markt voor biologisch geproduceerde levensmiddelen blijft in Denemarken op groeikoers, meldt de Duitse website Proplanta.de. De overkoepelende organisatie van de Deense landbouw- en voedingseconomie (L&F) deelde op basis van gegevens van het nationale Bureau voor de Statistiek mee dat de omzet, die in de Deense retail met biologische producten behaald werd, in 2014 met 6% is gestegen ten opzichte van het voorgaande jaar. En wel naar 6,2 miljard Deense kroon (831 miljoen euro).
De producten, die met de opvallende 'rode Ø' van het Deense bio-label zijn voorzien, maakten in het afgelopen jaar 7,6% van de totale levensmiddelenverkoop uit. Volgens L&F is het aandeel van biologische producten in Denemarken daarmee nog steeds zo hoog als in geen enkel ander land ter wereld. De belangrijkste productgroepen waren afgelopen jaar melk, kaas en eieren, die samen circa 35% van de totale bio-markt uitmaakten, gevolgd door groenten en fruit die 23% van de bio-markt uitmaakten.

Abonneren
Vacatures
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
- Productiemedewerker
- Medewerker Sales Support
- Teeltspecialist
- Crop Manager Vollegrond Noord-Frankrijk
- Transportplanners Export
- Verkoper Buitendienst
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Radicaal, biologisch en dynamisch
- Cornelis Mosselman zamelt geld in om producten te doneren aan Voedselbank
- Nieuwe lijn met biologische bakkerijproducten van Nederlandse bodem: Driekant Vitale Voeding
Top 5 - afgelopen maand
- Wetenschappelijke studie toont aan dat synthetische bestrijdingsmiddelen gevaarlijker zijn dan natuurlijke middelen
- Vogelgriepvaccin stapje dichterbij
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Fotoreportage: Nederlandse exposanten op Biofach/Vivaness 2023
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-16 Nauwelijks prijsverschil tussen supermarkt en bio-speciaalzaak
- 2023-03-08 Trendcafé bezoekt Jumbo Foodmarkt Naaldwijk
- 2023-03-06 Odin Joure geopend
- 2023-02-27 43e Dille & Kamille-winkel geopend in Apeldoorn
- 2023-02-27 Britse biologische markt groeide met 1,6% naar meer dan 3,1 miljard pond
- 2023-02-24 "We hebben laten zien dat de bio-speciaalzaken heel serieus bezig zijn"
- 2023-02-22 Ook in 2023 de beste Duitse bio-handelaar
- 2023-02-20 Albert Heijn stopt met invliegen groenten en fruit
- 2023-02-17 "26 miljoen is in relatie tot alle problemen die er zijn, een heel klein bedrag"
- 2023-02-17 Toezichthouder ACM tegen telers en retail: "Werk vaker samen"
- 2023-02-15 "Supermarkten maken biologische groenten onnodig duur"
- 2023-02-14 Winterrapport GfK: shopper getraumatiseerd door de inflatie
- 2023-02-14 Ekoplaza juicht Nederlandse IMVO wetgeving toe
- 2023-02-13 Pompoen, gember, rode en witte kool, rode biet, pastinaak en (baby) Romaine standaard biologisch bij Albert Heijn
- 2023-02-09 Duitsland: ondanks recordinflatie blijft merendeel klanten de biowinkels trouw
- 2023-02-06 Albert Heijn en bp openen 100e tankstation met een AH to go
- 2023-02-02 33e Odin winkel geopend in Winsum
- 2023-02-01 Coop viert 30 jaar Naturaplan
- 2023-02-01 "Het stimuleren van biologisch en het eigen duurzaamheidsprogramma zitten elkaar niet in de weg"
- 2023-01-31 Picnic overtreedt, volgens NVWA, de wet met goedkopere Duitse A-merken