Dit broodje is ontwikkeld in samenwerking met Bakker Jos Knippenborg Slagerij Herman Beerten uit Zieuwent en Bas Diks van Mealz uit Harreveld. Timp Evenementenservice benadrukt het lokale karakter van het nieuwe bio-burgerbroodje. "De evenementenmarkt verandert. Bezoekers willen een verantwoord en duurzaam geproduceerd product", stelt eigenaar Luuk Domhof. "Veel mensen praten erover, wij doen het." Het vlees voor de burgers komt van Ekoboerderij Arink uit Lievelde, de biologische tarwe voor de broodjes van Korenmolen de Vier Winden uit Vragender.
Groentainer
Het nieuwe broodje hamburger wordt verkocht vanuit een geheel nieuw ontwikkelde, unieke verkoopunit. Het gaat om een voormalige zeecontainer die geheel zelfvoorzienend is. De zogenaamde Groentainer werkt op een (oude) accu afkomstig uit een elektrische auto. Zonnecollectoren voorzien de accu van energie. Is er onvoldoende energie dan draait de Groentainer op een biodiesel aggregaat. Die biodiesel maakt De Timp zelf van de eigen, afgewerkte frituurolie.De Groentainer.
Ontvangst
De nieuwe burger is erg positief ontvangen door de bezoekers van Beat the Bridge. Het personeel van De Timp kreeg veel complimenten over de smaak en presentatie van het broodje. "Mensen zien dat er veel aandacht aan deze burger is besteed en dat proeven ze ook", aldus een tevreden Luuk Domhof.Klik hier voor de flyer met meer informatie of kijk op www.detimp.nl.