Kwartaalcijfers Wessanen: omzet +20,4%
"Ons eerste kwartaal was een goed begin van het jaar", vertelt Christophe Barnouin (CEO). "We hebben de gezonde groei uit de voorgaande periodes vastgehouden en we noteerden een autonome groei van bijna 9%." Deze groei komt voor rekening van een gestegen volume, de eigen labels van Wessanen tekenden voor dubbele groeicijfers. "Abafoods, dat we begin januari overnamen, presteert goed en in lijn met de verwachting. De integratie ligt op schema."
Wessanen gaf in de afgelopen drie maanden meer uit aan marketing, die lijn wil het bedrijf vasthouden voor de rest van het jaar. "De verdeling van het budget is echter anders dan vorig jaar, de nadruk ligt op de eerste helft van 2015."
Het bedrijf verwacht een groei die overeenkomt met de groei in de markt van 5 tot 7%. De eigen merken van Wessanen presteerden goed en lieten dubbele groeicijfers zien, private labels groeiden door de inlijving van Abafoods, de merken van derden lieten een lichte daling zien.
Klik hier voor de kwartaalcijfers.