Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Goed begin van 2015"

Kwartaalcijfers Wessanen: omzet +20,4%

Wessanen is het jaar goed begonnen. Over het eerste kwartaal steeg de omzet naar 131,7 miljoen euro, een jaar eerder was dat nog 109,4 miljoen euro. Een stijging van 20,4%. Onder de streep bleef er 12,6 miljoen euro over, een stijging van 152% ten opzichte van de winst over het eerste kwartaal van 2014.

"Ons eerste kwartaal was een goed begin van het jaar", vertelt Christophe Barnouin (CEO). "We hebben de gezonde groei uit de voorgaande periodes vastgehouden en we noteerden een autonome groei van bijna 9%." Deze groei komt voor rekening van een gestegen volume, de eigen labels van Wessanen tekenden voor dubbele groeicijfers. "Abafoods, dat we begin januari overnamen, presteert goed en in lijn met de verwachting. De integratie ligt op schema."



Wessanen gaf in de afgelopen drie maanden meer uit aan marketing, die lijn wil het bedrijf vasthouden voor de rest van het jaar. "De verdeling van het budget is echter anders dan vorig jaar, de nadruk ligt op de eerste helft van 2015."

Het bedrijf verwacht een groei die overeenkomt met de groei in de markt van 5 tot 7%. De eigen merken van Wessanen presteerden goed en lieten dubbele groeicijfers zien, private labels groeiden door de inlijving van Abafoods, de merken van derden lieten een lichte daling zien.

Klik hier voor de kwartaalcijfers.
Publicatiedatum: