Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VS: Bio-producten meest populair aan Westkust

Onlangs werd al gemeld dat de verkoop van biologisch voedsel en non-food producten een recordhoogte heeft bereikt in de VS. De verkopen stegen in 2014 met 11,3 procent naar 39,1 miljard dollar. Dit meldt de Organic Trade Association (OTA).

In alle regio's van het land koopt de meerderheid van de Amerikaanse huishoudens regelmatig biologische producten in de winkels. Dit varieert van 68 tot bijna 80 procent van de huishoudens in de zuidelijke staten, tot bijna 90 procent aan de Westkust en in New England, zo blijkt uit onderzoek van OTA.

"Het bio-aandeel op de totale markt voor levensmiddelen bedraagt nu bijna 5 procent. Uit onze laatste gegevens blijkt dat de vraag naar biologische producten groeiende is en dat er grote kansen liggen voor de biologische sector", zegt Laura Batcha, CEO en Executive Director van OTA. "OTA's consumentenonderzoek heeft reeds vastgesteld dat biologisch geen demografische grenzen heeft: deze extra nieuwe gegevens bewijzen dat er geen regionale of partijpolitieke grenzen zitten aan biologisch."



OTA's Organic Industry Survey is het meest accurate en uitgebreide kwantitatieve beeld van de Amerikaanse biologische sector dat beschikbaar is. Het werd uitgevoerd door Nutrition Business Journal. Meer dan 200 bedrijven reageerden op de enquĂȘte, dit jaar gehouden van 10 februari tot en met 3 april. Het volledige onderzoek zal in mei gepubliceerd worden.
Publicatiedatum: