
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Radicaal, biologisch en dynamisch
- Cornelis Mosselman zamelt geld in om producten te doneren aan Voedselbank
- Nieuwe lijn met biologische bakkerijproducten van Nederlandse bodem: Driekant Vitale Voeding
Top 5 - afgelopen maand
- Wetenschappelijke studie toont aan dat synthetische bestrijdingsmiddelen gevaarlijker zijn dan natuurlijke middelen
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Vogelgriepvaccin stapje dichterbij
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Fotoreportage: Nederlandse exposanten op Biofach/Vivaness 2023
Bio-eieren: +15,8%
83% van Britse huishoudens koopt bio-producten
Uit feedback van retailers blijkt dat het winkelend publiek in het Verenigd Koninkrijk steeds gezondheidsbewuster wordt en dat biologische producten antwoorden bieden op vragen over de kwaliteit van levensmiddelen en de herkomst.
De verkoop van biologische eieren en gevogelte stegen met 15,8 en 8,2 procent, terwijl de conventionele omzet met respectievelijk 6,2 en 3,3 procent daalde. Ook voor andere producten zijn sterke stijgingen genoteerd, terwijl de niet-biologische verkoopcijfers daalden. De omzet in vers biologisch fruit steeg met 6,4%, thee met 13,7%, granen met 4,2% en koekjes met 7,2%. De verkoop van biologische groenten daalde met 2%, maar daarbij moet opgemerkt worden dat de niet-biologische omzet vijf maal zo hard kelderde.
Er is ook een aanzienlijke groei van biologische voeding in de catering genoteerd (13,6%), als gevolg van de dynamische groei van de 'Soil Association's Food for Life
Catering Mark' in scholen, werkplekken en ziekenhuizen. De markt hierdoor voor het eerst uit boven £1 miljoen per week en eindigde op een waarde van £55,8 miljoen. De textielmarkt groeide met 3,4% en de gezondheid- en verzorgingssector met 20%.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-21 Duurzame producten en circulaire diensten komen samen in nieuw duurzaam warenhuis Tomo
- 2023-03-21 Vijf jaar Too Good To Go in Nederland: 18 miljoen maaltijden gered
- 2023-03-16 Nauwelijks prijsverschil tussen supermarkt en bio-speciaalzaak
- 2023-03-08 Trendcafé bezoekt Jumbo Foodmarkt Naaldwijk
- 2023-03-06 Odin Joure geopend
- 2023-02-27 43e Dille & Kamille-winkel geopend in Apeldoorn
- 2023-02-27 Britse biologische markt groeide met 1,6% naar meer dan 3,1 miljard pond
- 2023-02-24 "We hebben laten zien dat de bio-speciaalzaken heel serieus bezig zijn"
- 2023-02-22 Ook in 2023 de beste Duitse bio-handelaar
- 2023-02-20 Albert Heijn stopt met invliegen groenten en fruit
- 2023-02-17 "26 miljoen is in relatie tot alle problemen die er zijn, een heel klein bedrag"
- 2023-02-17 Toezichthouder ACM tegen telers en retail: "Werk vaker samen"
- 2023-02-15 "Supermarkten maken biologische groenten onnodig duur"
- 2023-02-14 Winterrapport GfK: shopper getraumatiseerd door de inflatie
- 2023-02-14 Ekoplaza juicht Nederlandse IMVO wetgeving toe
- 2023-02-13 Pompoen, gember, rode en witte kool, rode biet, pastinaak en (baby) Romaine standaard biologisch bij Albert Heijn
- 2023-02-09 Duitsland: ondanks recordinflatie blijft merendeel klanten de biowinkels trouw
- 2023-02-06 Albert Heijn en bp openen 100e tankstation met een AH to go
- 2023-02-02 33e Odin winkel geopend in Winsum
- 2023-02-01 Coop viert 30 jaar Naturaplan