Sligro: recordverkoop duurzame artikelen

Sligro Food Group behaalt voor het eerst een omzet van ruim 150 miljoen euro met de verkoop van duurzame artikelen. Het Eerlijk & Heerlijk-assortiment belandde dit jaar in een stroomversnelling. Dit stelt woordvoerder Wilco Jansen van de horecagroothandel. "De oorzaak van de grote stijging bij Sligro Food Group ligt bij de doorontwikkeling van het duurzaamheidsconcept Eerlijk & Heerlijk. Dankzij verbeterde praktijken van leveranciers en producenten kon de groothandel het duurzame assortiment dit jaar flink uitbreiden", aldus Jansen.


Duurzame keuze

Sligro's Eerlijk & Heerlijk selectie is bedoeld om klanten te helpen bij het maken van hun duurzame keuzes. Bij de selectie van producten houdt het bedrijf rekening met de impact op mens en milieu. Dit gebeurt met behulp van vier pijlers: biologisch, eerlijke handel, duurzaam, en streekproducten.

De verkoop van duurzame producten is al langer onderdeel van de strategie maatschappelijk verantwoord ondernemen van het concern. In 2013 was de verkoop van duurzame artikelen goed voor een omzet van 120 miljoen euro.

Bron: Sligro Food Group via Duurzaam Bedrijfsleven

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven