Vorige week vond er voor Spaanse begrippen een redelijk unieke happening plaats.
Frunet Bio heeft twee Nederlandse AGF-klanten bezocht met twintig bio-telers uit Spanje. "Het initiatief ontstond vorig jaar tijdens het jaarlijkse etentje met onze telers. De transparantie die wij binnen Frunet willen hebben naar zowel onze klanten als ook onze telers bracht ons op het idee om een bewustwordingsreis te maken.
Onze telers weten dat ze aan Frunet leveren, maar wij wilden ze bekend maken met klanten en omgekeerd de klanten kennis laten maken met onze telers. Tenslotte zijn onze klanten uiteindelijk klanten van de telers", vertelt Richard Soepenberg.
De groep in het vliegtuig.
Presentatie bij Bakker Barendrecht.
"Doelstelling van de reis was de telers bewust maken van waar hun product terecht komt, hoe het gepresenteerd wordt aan de eindverbruiker, en tegen welke prijs.
Het is een andere benadering van marketing. In plaats van veel geld te spenderen aan een stand op een beurs hebben we besloten hier in te investeren. Tijdens onze trip naar Nederland hebben we op donderdag een bezoek gebracht aan Bakker Barendrecht en natuurlijk aan Albert Heijn, waarna we op vrijdag Udea en EkoPlaza hebben bezocht."
Links Albert Heijn.
"In beide bedrijven zijn we allerhartelijkst ontvangen en hebben we een presentatie en een rondleiding gehad. De presentaties leidden al snel tot discussies in de zaal over smaak en kwaliteit. We hebben Hollands en Spaans product geproefd en vergeleken. De bezoeken aan de winkels, met name aan de EkoPlaza waren voer voor gesprekken met de aanwezige klanten die het geweldig vonden om de leveranciers van hun bio product te kunnen aanspreken", vertelt Richard.
"Na tussendoor ook nog een bezoek te hebben gemaakt aan de nieuwe Markthal in Rotterdam eindigde de reis in Amsterdam waar het gezelschap bij een Spaans restaurant op vrijdagavond genoot van hun 'eigen' keuken met muziek en zang.
Op zaterdagmorgen volgden de nodige touristische sightseeings in Amsterdam waarna ze dezelfde middag terug vlogen naar Malaga."
Een kijkje op de AGF-afdeling van EkoPlaza.
"Ik wil langs deze weg Rene Geelhoed van Bakker Barendrecht en Sven Henze van Udea heel hartelijk bedanken voor de doorgebrachte tijd en de presentaties. Mede dankzij hun enthousiaste medewerking hebben we deze reis kunnen maken. Het was een doorslaand succes en zeker voor herhaling vatbaar", besluit Richard.
Voor meer informatie:
Frunet Bio
Richard Soepenberg
Tel: + 34 952 52 75 10
Móvil: + 34 661 684 861
Fax.: + 34 952 52 75 11
Ctra. De Algarrobo Km. 2,5
29750 - Algarrobo. MALAGA
Richard@frunet.net
www.frunet.net
Abonneren
Vacatures
- Boxmedewerker
- Coördinator backoffice
- Accountmanager industrie (internationaal)
- Assistent-Bedrijfsleider met doorgroei tot Operationeel manager
- Junior productspecialist biologische kruiden
- Avonturier / Zelfstandig recruiter
- Accountmanager
- Senior AGF Pricing Specialist
- Sales Support
- Quality Assurance Manager
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
- Fotoreportage BioXpo - Veel nieuwe producten bij de Nederlandse exposanten
- Machandel nu volledig in Britse handen
- Druiventuin in de verkoop, maar telers stoppen (nog) niet
Top 5 - afgelopen maand
- Annette Harberink vertrekt van Natuurderij Keizersrande
- Europees parlement stemt met grote meerderheid voor marktgestuurde stimulering van bio-landbouw
- Zenderense Es behaalt Skal-certificaat
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
Bezoek aan Bakker Barendrecht, AH, Udea en EkoPlaza
Frunet Bio met 20 Spaanse bio-telers op excursie naar Nederland
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-17 "Hoe langer je biologisch teelt, hoe blijer je wordt"
- 2022-05-17 Vervolg Green Deal voor duurzame voedselproductie
- 2022-05-16 Ex-profvoetballer Mario Gomez investeert in Food Tech start-up Organic Garden
- 2022-05-16 "Door hoge gasprijzen ligt een deel van de productie stil"
- 2022-05-16 "De vraag naar bio-kurkuma uit Costa Rica neemt toe"
- 2022-05-13 Nultarief btw op groenten en fruit laat nog even op zich wachten
- 2022-05-13 Hoge prijzen vertragen vraag naar bio-limes
- 2022-05-13 Zwitserland: Bio-sinaasappelen goedkoper, prijs voor biologische gemengde sla ongewijzigd
- 2022-05-12 Natural Growth verhoogt opbrengst en zoetheid aardbeienoogst
- 2022-05-12 "Het zal ons niet lukken om precies aan te sluiten op de nieuwe bio-appeloogst"
- 2022-05-12 "Met de stijgende buitentemperaturen trekt de horeca aan"
- 2022-05-12 "Biologisch telen is stimuleren, niet onderdrukken"
- 2022-05-11 Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
- 2022-05-11 Aspergeteler kiest voor druppelirrigatie
- 2022-05-10 Akkerbouwers kunnen naar eigen zeggen wel een drupje regen gebruiken
- 2022-05-10 "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
- 2022-05-10 Wie betaalt de duurzame teler?
- 2022-05-10 Tasmaanse biologische appelteler bereidt zich voor volgend seizoen voor op introductie nieuw ras
- 2022-05-09 Het is tijd voor zeebananen, zeggen telers zilte groenten
- 2022-05-09 "Door de overstap naar biologisch telen is binding met afnemer helemaal terug"