Tholen - Tijdens de BioFach-persbijeenkomst werd 29 oktober een bezoek gebracht aan EkoPlaza aan de Haarlemmerdijk in Amsterdam. De biologische supermarkt wordt gerund door Kees van Leijen en is in 2012 vernieuwd. "Het nieuwe EkoPlaza-concept is hier zodanig goed aangeslagen dat we alle zeilen bij moeten zetten. Dat maakt mijn baan erg boeiend. De vaste klanten moesten ook echt even hun draai vinden in het concept. Hierbij hebben we ze geholpen door uitleg te geven, bijvoorbeeld over de toename van het aantal huismerkproducten. De winkel draait goed. Qua omzet behoort onze winkel zelfs tot de top 5 van alle EkoPlaza's in Amsterdam", aldus Kees.
De gevel van EkoPlaza Haarlemmerdijk.
Kees moet in zijn functie continu inspelen op veranderingen. Zo is het bestelproces in de winkel onlangs geautomatiseerd. "Dit neemt me heel veel werk uit handen. We weten hierdoor exact wat we verkocht hebben en deze producten worden vervolgens weer geleverd." Ook het broodconcept in de winkel is onlangs vernieuwd. EkoPlaza Haarlemmerdijk doet met een tiental andere winkels mee aan een test. "Hierin zijn we terug naar de basis gegaan. We krijgen hier goede reacties op."
Kees van Leijen (links) met Erik Does, directeur van Udea en EkoPlaza. Erik gaf voorafgaand aan het bezoek aan EkoPlaza Haarlemmerdijk een presentatie op de rondvaartboot.
Voor Kees is het de uitdaging om ervoor te zorgen dat zijn medewerkers op een goede manier met deze veranderingen om moeten gaan. "Ik vind het erg leuk om ze hierin te begeleiden. En ik vind het erg belangrijk dat de medewerkers de boodschap achter de biologische producten goed kunnen vertellen. De medewerkers worden meer en meer adviseur voor de klant. De EkoPlaza Academie geeft daar op een goede manier vorm aan. Dankzij de Academie kunnen onze medewerkers hun kennis over biologische voeding verbreden en verdiepen."
Het vernieuwde broodconcept.
Kees runt de vestiging sinds 3,5 jaar. "In mijn vorige banen had ik steeds het idee dat ik iets miste. Ik zocht een functie waarin ik meer in de coachende stijl leiding kon gaan geven. Op een gegeven moment kwam ik in aanraking met biologisch en nadat ik in gesprek was gegaan met Johan Middelaar ging het snel."
Hieronder volgen wat meer foto's om een goed beeld te krijgen van de winkel.
Bij binnenkomst meteen aandacht voor de weekactie (loopt tot 4 november): 25% korting op alle verse biologische aardappelen, groenten en fruit.
De weekactie wordt ondersteund met posters van de betreffende bio-telers.
Ook diverse posters aan de pilaren op de AGF-afdeling.
De linkerzijde van de winkel, gezien vanaf de AGF-afdeling.
Links het Sinterklaasassortiment dat in deze periode uiteraard niet mag ontbreken. Rechts groene kool, deze week ook met 25% korting verkrijgbaar.
Allerlei soorten kaas op de versafdeling.
Links: druk aan het bijvullen. Rechts: een stapel met Bioboxen, waar de EkoPlaza-klanten onlangs weer voor konden sparen.
De kassa. Links daarvan is de cosmetica-afdeling te vinden.
Voor meer informatie:
Kees van Leijen
EkoPlaza Haarlemmerdijk
Haarlemmerdijk 160-164
1013 JK Amsterdam
020 6266310
haarlemmerdijk@ekoplaza.nl
www.ekoplaza.nl
Abonneren
Vacatures
"Medewerkers worden meer en meer adviseur voor klant"
EkoPlaza Haarlemmerdijk verandert mee
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-25 De Vlierstee viert 45-jarig bestaan
- 2023-09-22 Alnatura wint award voor beste AGF-afdeling
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"
- 2023-08-31 Mijnbiowinkel.nl moet meer zichtbaarheid creëren bij een groter publiek
- 2023-08-30 "Moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen"
- 2023-08-29 Luca Radau treedt toe tot de raad van bestuur van SuperBioMarkt
- 2023-08-28 "Consument begrijpt biologisch niet"
- 2023-08-28 'Zie dat je supermarkt maar eens doen'
- 2023-08-24 Picnic opent grootste hub in Nederland