Social Impact Fonds ABN AMRO investeert in beebox
Walter Halberstadt, algemeen directeur beebox: "beebox bezorgt sinds 2012 boxen met Nederlandse biologische ingrediënten bij consumenten aan huis. We garanderen een eerlijke prijs voor de boer én bieden de consument een scherpe prijs voor gezonde producten van Nederlandse bodem. Met beebox verbinden we de burger weer direct met de boer." Eerder dit jaar werd zowel een crowdfunding als een agrifunding campagne succesvol afgerond. Recent heeft de onderneming ook de B Corp certificering gekregen. Beebox is een initiatief van Enbiun, Nautilus en Dutch.
Eric Buckens, manager van het ABN AMRO Social Impact Fonds: "Beebox is een goed voorbeeld van een sociale onderneming met een innovatief business model. De onderneming draagt bij aan veranderingen in de markt in maatschappelijk opzicht en versterkt het sociaal ondernemerschap."
Het ABN AMRO Social Impact Fonds is gestart in het voorjaar van 2013 en heeft sindsdien al verschillende investeringen gedaan in sociale ondernemingen. De ontwikkeling van het fonds past in het streven van de bank om haar positie als maatschappelijk verantwoordelijke onderneming te versterken. Met het fonds wil de bank niet alleen zelf actief zijn in de jonge en innovatieve social impact markt, maar ook een actieve bijdrage leveren aan de ontwikkeling daarvan. Het fonds werkt momenteel uitsluitend met kapitaal van de bank zelf. In de toekomst kunnen cliënten ook investeren in het fonds.
Voor meer informatie: www.beebox.nl