Het ABN AMRO Social Impact Fonds heeft een investering gedaan in beebox, een sociale onderneming die biologische versproducten uit Nederland bij consumenten thuis bezorgt. Met de investering kan de boodschappenservice sneller groeien. Hierdoor worden Nederlandse boeren ondersteund en wordt het netwerk van franchisenemers, dat beebox aan de man brengt, verder versterkt.
Walter Halberstadt, algemeen directeur beebox: "beebox bezorgt sinds 2012 boxen met Nederlandse biologische ingrediënten bij consumenten aan huis. We garanderen een eerlijke prijs voor de boer én bieden de consument een scherpe prijs voor gezonde producten van Nederlandse bodem. Met beebox verbinden we de burger weer direct met de boer." Eerder dit jaar werd zowel een crowdfunding als een agrifunding campagne succesvol afgerond. Recent heeft de onderneming ook de B Corp certificering gekregen. Beebox is een initiatief van Enbiun, Nautilus en Dutch.
Eric Buckens, manager van het ABN AMRO Social Impact Fonds: "Beebox is een goed voorbeeld van een sociale onderneming met een innovatief business model. De onderneming draagt bij aan veranderingen in de markt in maatschappelijk opzicht en versterkt het sociaal ondernemerschap."
Het ABN AMRO Social Impact Fonds is gestart in het voorjaar van 2013 en heeft sindsdien al verschillende investeringen gedaan in sociale ondernemingen. De ontwikkeling van het fonds past in het streven van de bank om haar positie als maatschappelijk verantwoordelijke onderneming te versterken. Met het fonds wil de bank niet alleen zelf actief zijn in de jonge en innovatieve social impact markt, maar ook een actieve bijdrage leveren aan de ontwikkeling daarvan. Het fonds werkt momenteel uitsluitend met kapitaal van de bank zelf. In de toekomst kunnen cliënten ook investeren in het fonds.
Voor meer informatie: www.beebox.nl
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-19 De moderne tafel langs de weg
- 2022-05-17 Vereniging Biologische Boeren Achterhoek (BBA) bestaat 25 jaar
- 2022-05-17 'Boeren zijn al jaren melkkoe'
- 2022-05-13 Maaltijdbox Ekomenu lanceert kassabon met ware impact van voedingskeuzes
- 2022-05-12 Claudia en Mike openen een biowinkel met take away-maaltijden
- 2022-05-09 "Bijzondere producten van niche merken"
- 2022-04-28 Omzet multifunctionele landbouw voor het eerst boven de 1 miljard euro
- 2022-03-25 Hoe ziet de wereld van verspakketten eruit?
- 2022-03-18 Bezorgconcept voor bio-AGF van ongesorteerde producten van start
- 2022-03-14 "Voor ons het juiste moment om alles te vernieuwen"
- 2022-03-11 Boerencoöperatie en Rotterdam de boer op! leveren streekproducten aan Rotterdamse retail
- 2022-03-10 658 verkooplocaties ontvingen Skal-certificaat in 2021
- 2022-03-08 Biowinkelvereniging publiceert handboek voor Skal winkelcertificering
- 2022-03-04 ADN lobbyt voor minder administratieve en financiële lasten biologische producten
- 2022-03-04 Promotie van boerderijwinkels, hoe doe je dat?
- 2022-03-04 Klanten slaan handen ineen voor voortbestaan biologische boerderijwinkel
- 2022-03-02 Zero waste winkel in Breda verzamelt geld voor zelftapsysteem
- 2022-02-18 "De boerderijwinkel is leidend bij ons"
- 2022-02-17 “Het is misschien idealistisch, maar ik geloof echt dat we de voedselketen eerlijker kunnen maken ”
- 2022-02-15 Meer dan 1.000 boerderijwinkels op platform Lekkerder bij de Boer