Het ABN AMRO Social Impact Fonds heeft een investering gedaan in beebox, een sociale onderneming die biologische versproducten uit Nederland bij consumenten thuis bezorgt. Met de investering kan de boodschappenservice sneller groeien. Hierdoor worden Nederlandse boeren ondersteund en wordt het netwerk van franchisenemers, dat beebox aan de man brengt, verder versterkt.
Walter Halberstadt, algemeen directeur beebox: "beebox bezorgt sinds 2012 boxen met Nederlandse biologische ingrediënten bij consumenten aan huis. We garanderen een eerlijke prijs voor de boer én bieden de consument een scherpe prijs voor gezonde producten van Nederlandse bodem. Met beebox verbinden we de burger weer direct met de boer." Eerder dit jaar werd zowel een crowdfunding als een agrifunding campagne succesvol afgerond. Recent heeft de onderneming ook de B Corp certificering gekregen. Beebox is een initiatief van Enbiun, Nautilus en Dutch.
Eric Buckens, manager van het ABN AMRO Social Impact Fonds: "Beebox is een goed voorbeeld van een sociale onderneming met een innovatief business model. De onderneming draagt bij aan veranderingen in de markt in maatschappelijk opzicht en versterkt het sociaal ondernemerschap."
Het ABN AMRO Social Impact Fonds is gestart in het voorjaar van 2013 en heeft sindsdien al verschillende investeringen gedaan in sociale ondernemingen. De ontwikkeling van het fonds past in het streven van de bank om haar positie als maatschappelijk verantwoordelijke onderneming te versterken. Met het fonds wil de bank niet alleen zelf actief zijn in de jonge en innovatieve social impact markt, maar ook een actieve bijdrage leveren aan de ontwikkeling daarvan. Het fonds werkt momenteel uitsluitend met kapitaal van de bank zelf. In de toekomst kunnen cliënten ook investeren in het fonds.
Voor meer informatie: www.beebox.nl

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- "De bio-sector is niet welkom onder alle deskundigen en organisaties die voor deze ronde tafel zijn uitgenodigd"
- Eosta overgenomen door Anders Invest
- "High oleïc pinda's bevatten meer goede vetten dan andere pinda's"
- In huisstof op boerderijen zitten grote aantallen bestrijdingsmiddelen, blijkt uit nieuw onderzoek
- Lidl zet in op biologische huismerken
Top 5 - afgelopen maand
- HAK zet in op 100% biologische productie
- Fotoreportage Biobeurs: wennen in Den Bosch
- "Regeneratieve landbouw is keiharde greenwashing door multinationals"
- "De bio-sector is niet welkom onder alle deskundigen en organisaties die voor deze ronde tafel zijn uitgenodigd"
- Verdienmodellen en de wereld op z'n kop
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-02-07 Een februari zonder supermarkt?
- 2023-02-01 Boerenzoon verbindt consument, telers en boeren via website
- 2023-01-30 Tweede Oogst-winkel opent in Woerden
- 2023-01-23 Crisp neemt maaltijdbox De Krat over
- 2023-01-17 Streekplein: biologische parels van eigen erf
- 2023-01-12 "Momenteel krijg ik veel vraag naar biobrood"
- 2023-01-12 Groenteman Jos van der Lee rondt zijn prijzen naar beneden af
- 2023-01-10 3PointBox ontwikkelt oplossing voor onbemande verkooppunten
- 2023-01-06 Extra geld in het laatje voor natuurvoedingswinkel dankzij pakketpunt
- 2023-01-04 Biologisch aanbod in Oostenrijk in een oogopslag
- 2023-01-03 Drukte bij ZustainaBox na jaarwisseling zeker nog niet voorbij
- 2022-12-23 Reken de echte prijs van je kerstmaaltijd uit
- 2022-12-23 Wetswijzigingen voor detailhandel per 1 januari 2023
- 2022-12-21 Tool berekent het landgebruik van individuele voedingskeuzes
- 2022-12-16 Korte ketens: de (on)mogelijkheden in de Nederlandse food- en agrisector
- 2022-12-14 Maaltijdbox-vergelijking: Consumentenbond geeft Ekomenu 10 sterren
- 2022-12-09 In 'Out of Office' bouwen mensen met een burn-out stal om tot hoevewinkel bij bio-boerderijen
- 2022-11-17 "De gestegen kosten zijn niet meer terug te verdienen"
- 2022-11-07 Leefbaarheid in gevaar door druk op winkels
- 2022-11-07 "Nog steeds meer omzet dan voor de pandemie"