Wessanen heeft de omzet in het derde kwartaal van 2014 met 6,7 procent zien groeien. Wessanen schrijft de omzetgroei met name toe aan haar eigen merken. Diverse merken (Zonnatura, Clipper, Tartex, Kallø, Allos en Whole Earth) hebben namelijk zelfs dubbele groeicijfers mogen noteren. Uit het persbericht blijkt dat het bij de Albert Heijn geïntroduceerde 'gezondheidsschap' aan deze groei bij heeft gedragen.
Ook zijn er dertig nieuwe producten van Zonnatura gelanceerd. De meeste nieuwe producten zijn gebaseerd op producten die in andere markten reeds succesvol zijn.
Wessanen verwacht dat andere Nederlandse retailers deze nieuwe producten ook zullen gaan introduceren (voor zover ze dit nog niet gedaan hebben) en dat zij meer schapruimte gaan wijden aan biologische voedingsproducten.
Onder het mom van 'wat is er met ons voedsel gebeurd?' zet Zonnatura haar succesvolle campagne voort, met 10 nieuwe tv-commercials, die elk een ander onderwerp hebben.
Abonneren
Vacatures
- Coördinator backoffice
- Accountmanager industrie (internationaal)
- Assistent-Bedrijfsleider met doorgroei tot Operationeel manager
- Junior productspecialist biologische kruiden
- Avonturier / Zelfstandig recruiter
- Accountmanager
- Senior AGF Pricing Specialist
- Sales Support
- Quality Assurance Manager
- Senior / junior inkoper bloemen
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
- Fotoreportage BioXpo - Veel nieuwe producten bij de Nederlandse exposanten
- Machandel nu volledig in Britse handen
- Druiventuin in de verkoop, maar telers stoppen (nog) niet
Top 5 - afgelopen maand
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-13 Lidl opent haar nieuwste duurzame distributiecentrum in Almere
- 2022-05-12 Frankrijk: Carrefour viert 30 jaar sinds eerste biologische product
- 2022-05-12 Van fast fashion naar slow food bij Ekoplaza Alkmaar
- 2022-05-12 'De mooiste boodschap is bio'
- 2022-05-10 Pilot True Price Winkelformat in de biologische speciaalzaak gestart
- 2022-05-09 Supermarkten prijzen biologisch eten nauwelijks aan in folders
- 2022-05-06 "Ecologie en economie gaan bij ons hand in hand"
- 2022-05-02 Kabinet maakt einde aan misleidende 'van-voor' prijzen in supermarkten
- 2022-05-02 Bio-branche laat zich zien tijdens AH Beter eten Festival
- 2022-04-29 Odin Bezorgdienst breidt uit naar het noorden
- 2022-04-29 AH gaat komende maandag over op herbruikbare verszakjes voor AGF
- 2022-04-26 "Wildgroei aan duurzaamheidskeurmerken in de supermarkt"
- 2022-04-26 BELhaize producten en markten zetten lokale leveranciers Delhaize in de kijker
- 2022-04-25 De Aanzet neemt afscheid van Maarten, Jos en Laura
- 2022-04-21 AH-klanten met premium abonnement kopen fors meer bio-producten
- 2022-04-20 Biologisch keurmerk laat sterke groei zien over 2021
- 2022-04-15 Carrefour past blockchaintechnologie toe op AGF-producten van het bio-huismerk
- 2022-04-14 Zijn biologische producten gezonder?
- 2022-04-13 Edeka lanceert nieuw biologisch merk Naturkind
- 2022-04-11 Merle Koomans van den Dries in 'De Top van Nederland' op BNR Nieuwsradio