Wessanen heeft de omzet in het derde kwartaal van 2014 met 6,7 procent zien groeien. Wessanen schrijft de omzetgroei met name toe aan haar eigen merken. Diverse merken (Zonnatura, Clipper, Tartex, Kallø, Allos en Whole Earth) hebben namelijk zelfs dubbele groeicijfers mogen noteren. Uit het persbericht blijkt dat het bij de Albert Heijn geïntroduceerde 'gezondheidsschap' aan deze groei bij heeft gedragen.
Ook zijn er dertig nieuwe producten van Zonnatura gelanceerd. De meeste nieuwe producten zijn gebaseerd op producten die in andere markten reeds succesvol zijn.
Wessanen verwacht dat andere Nederlandse retailers deze nieuwe producten ook zullen gaan introduceren (voor zover ze dit nog niet gedaan hebben) en dat zij meer schapruimte gaan wijden aan biologische voedingsproducten.
Onder het mom van 'wat is er met ons voedsel gebeurd?' zet Zonnatura haar succesvolle campagne voort, met 10 nieuwe tv-commercials, die elk een ander onderwerp hebben.

Abonneren
Vacatures
- Afroeper / Inkoper
- Rozenplanner
- Ervaren Internationaal Salesmanager
- Int. Product- en Cropspecialist Propagation (opkweek)
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid en Data
- Junior Kwaliteitscontroleur
- Productieleider
- Salesmanager substraten West-Europa
- Manager Quality Assurance (QA)
- Accountmanager Data Management - Agri
Top 5 - gisteren
- Eosta overgenomen door Anders Invest
- In huisstof op boerderijen zitten grote aantallen bestrijdingsmiddelen, blijkt uit nieuw onderzoek
- "Gaat de basisprijs niet omhoog, dan is dit, vrees ik, de laatste generatie lokale telers"
- Recall mayonaise vanwege fout op het etiket
- "Vanaf maandagmorgen is het helemaal losgegaan op de uienmarkt"
Top 5 - afgelopen week
- "De bio-sector is niet welkom onder alle deskundigen en organisaties die voor deze ronde tafel zijn uitgenodigd"
- "High oleïc pinda's bevatten meer goede vetten dan andere pinda's"
- Eosta overgenomen door Anders Invest
- Lidl zet in op biologische huismerken
- In huisstof op boerderijen zitten grote aantallen bestrijdingsmiddelen, blijkt uit nieuw onderzoek
Top 5 - afgelopen maand
- HAK zet in op 100% biologische productie
- Fotoreportage Biobeurs: wennen in Den Bosch
- "Regeneratieve landbouw is keiharde greenwashing door multinationals"
- "De bio-sector is niet welkom onder alle deskundigen en organisaties die voor deze ronde tafel zijn uitgenodigd"
- Verdienmodellen en de wereld op z'n kop
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-02-06 Albert Heijn en bp openen 100e tankstation met een AH to go
- 2023-02-02 33e Odin winkel geopend in Winsum
- 2023-02-01 Coop viert 30 jaar Naturaplan
- 2023-02-01 "Het stimuleren van biologisch en het eigen duurzaamheidsprogramma zitten elkaar niet in de weg"
- 2023-01-31 Picnic overtreedt, volgens NVWA, de wet met goedkopere Duitse A-merken
- 2023-01-31 Lidl zet in op biologische huismerken
- 2023-01-27 Franse wet geeft AGF-sector meer macht bij retailers
- 2023-01-26 Onbemand voertuig bezorgt eerste boodschappen voor Colruyt
- 2023-01-24 "De voedselketen moet veel transparanter"
- 2023-01-23 Consument besteedt 36% meer aan biologisch
- 2023-01-23 "Retail aan zet in ambitie 15% biologisch"
- 2023-01-20 Aldi start samenwerking met Naturland
- 2023-01-18 Marktaandelen 2022: AH de grote winnaar, toename hard discount onduidelijk
- 2023-01-17 Prijzen AGF stegen afgelopen jaar flink in ogen van consumenten
- 2023-01-17 Aldi Zwitserland bant ingevlogen AGF uit het schap
- 2023-01-13 "Klant blijft biologisch kopen, maar kiest goedkopere varianten"
- 2023-01-13 Natuurvoeding Joure wordt 34e Odin winkel
- 2023-01-12 Odin Veenendaal is open
- 2023-01-09 Superscanner visualiseert prijsstijgingen in de supermarkt
- 2023-01-06 Bio-producten van Albert Heijn in de prijzen