Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Gezond Leven Verzekering stimuleert preventieve zorg en verlaagt zorgkosten

Per 1 januari 2015 komen EkoPlaza, KVHN, Flexis Benefits en Avero Achmea met het eerste verzekeringsproduct dat erkent dat preventieve gezondheidszorg de zorgkosten zal verlagen. Steeds meer mensen nemen al verantwoordelijkheid voor hun eigen gezondheid en deze trend zal zich alleen maar verder ontwikkelen. Waar andere verzekeraars snijden in vergoedingen zal de Gezond Leven Verzekering juist uitgebreidere dekking geven op voedingsconsults en complementaire zorg

Het uiteindelijke doel van de partijen is om zorgkosten op termijn te verlagen door mensen nu een oplossing te bieden die preventieve zorg stimuleert. Hoe meer mensen gezond leven des te lager de zorgkosten op termijn worden. "Gezonde mensen hebben minder zorg nodig, staan positiever in het leven en maken minder kosten", vat EkoPlaza Directeur Erik Does kort samen.


Persoonlijk

De Gezond Leven Zorgverzekering kan in persoonlijk overleg met zorgadviseur Flexis Benefits samengesteld worden. Zo kan men er voor kiezen de basisverzekering aan te vullen met passende aanvullende verzekering met extra vergoedingen voor voedingsconsults en complementaire zorg. Nieuwe verzekerden worden automatisch lid van de KVHN en ontvangen een boodschappentegoed bij EkoPlaza.

Verzekeren nieuwe stijl

Zorgverzekeringsexpert André Rog van Flexis Benefits is positief over het initiatief: "We hebben in Avero Achmea een zorgverzekeraar gevonden die de klant meer centraal stelt dan ooit. Eerst waren we er op het moment dat er iets mis ging, nu proberen we juist te helpen voorkomen dat mensen meer hulp nodig hebben en dus extra kosten maken."

Toekomst

De aankomende drie jaar zal de tevredenheid van de verzekerden en het effect op de zorgkosten worden gemonitord. Daarna zal gekeken worden naar de haalbaarheid van nieuwe dekkingen of eventuele verdere verlaging van de premie.

Voor meer informatie: www.gezondlevenverzekering.nl of neem contact op met Andre Rog van Flexis Benefits, 088 6260602.
Publicatiedatum: