
Rudi geeft aan dat de omzet op de dag van het Winkelfeest zelfs 22% hoger lag dan vorig jaar. "Het was extreem druk. Op een gegeven moment kunnen er ook echt niet meer mensen langs de kassa." De winkelier heeft tijdens het Winkelfeest veel onbekende gezichten gezien, maar ook de vaste klanten lieten het uiteraard niet afweten: "De vaste klanten waren veelal te herkennen aan volle karren. Ze waren goed voorbereid op de aanbiedingen en vonden het geen probleem om lang in de rij te moeten staan. Tussen 9:30 en 11:30 uur bedroeg de wachttijd zo'n 25 minuten. Dat is best taai om te zien als winkelier, maar we hebben met onze drie kassa's nu eenmaal niet meer capaciteit. De inpakhulpen zorgden voor een zo snel mogelijke doorstroming."

Drukte bij de kassa's.
De weersomstandigheden voor het 22ste Winkelfeest waren ideaal. Rudi: "Het leek wel alsof de herfst nog even op ons feest heeft gewacht om zijn intrede te doen." Hij geeft aan dat het organiseren van dit Winkelfeest hem 'een kick' geeft. "Het is echt bedoeld om de klanten in het zonnetje te zetten. Vanaf de eerste editie was het een succes en besloten we om dit feest voortaan jaarlijks te gaan organiseren. Het blijft iedere keer weer een 'feest der herkenning' omdat het slechts eenmaal per jaar gehouden wordt."

Er is met een team van 60 mensen keihard gewerkt, zowel in de winkel als op de markt op de stoep voor de winkel. Dit team bestond onder meer uit medewerkers en oud-medewerkers van De Groene Winkel, evenals bekenden en vrienden. Op deze markt presenteerden diverse bedrijven en groothandels hun producten. Nieuw waren de kramen van Het Blauwe Huis (met verse en gedroogde kruiden) en de kraam met vlees van de Jerseystiertjes. "Deze kraam werd erg goed ontvangen en past er mooi tussen. Hierin werd het concept uitgelegd waarin stierkalveren van een koe die voor melk geschikt is wel benut worden. Dit spreekt aan, omdat het een actueel onderwerp is. Steeds meer consumenten pikken deze gevolgen van het huidige voedselsysteem niet meer en verwachten een andere houding."

Zoals elke jaar was in één van de kramen de zelfgemaakte biologische pompoensoep van De Groene Winkel verkrijgbaar. Het ging om een traditionele pompoensoep en eentje met kokos. "Deze soep vond weer gretig aftrek en we verkochten ook pompoenen in onze kraam. Er zijn zo'n 200 kisten pompoenen verkocht."

Voor meer informatie:
Rudi Gerding
De Groene Winkel Zeist
1e Hogeweg 18
3701 HK Zeist
030 6912301
Rudi@degroenewinkel.nl
www.degroenewinkel.nl