Landelijke petitie
Voor het project van de Vogelbescherming kunnen mensen een petitie tekenen. Via social media als Facebook en Twitter ging deze actie viral over het internet en werden de weidevogels een ware hype. Inmiddels hebben al ruim 88.000 landgenoten deze petitie getekend tegen het uitsterven van de weidevogel.NRC Charity Awards
De afgelopen maanden was de campagne 'Zie jij ze nog?' van Red de rijke Weide genomineerd voor de NRC Charity Awards. De NRC Charity Awards bestaan uit vier categorieën: Dierenwelzijn, Hulpverlening, Natuur & Milieu, Maatschappij en Welzijn. In elke categorie wordt een vakjury- én een publieksprijs uitgereikt. Zowel de vakjury- als de publieksprijs bestaat uit een spread in NRC Handelsblad en/of nrc.next. Beide prijzen vertegenwoordigen een waarde van maar liefst 75.000 euro. De Vogelbescherming streed met 'Red de rijke Weide' in categorie Natuur & Milieu tegen campagnes als die van Natuurmonumenten en Bionext.Woensdag 24 september werd bekend gemaakt dat de Red de rijke Weide-campagne met maar liefst 10.000 stemmen heeft gewonnen in de categorie Natuur & Milieu. Dit betekent nóg meer aandacht voor de weides en daarmee de vogels in Nederland.
Red de rijke Weide kaas
"Met trots kunnen wij vertellen dat ook Kroon Biologische Verswaren een aandeel heeft in dit prachtige project. Samen met de Vogelbescherming en boer Henk Pelleboer van boerderij Polderzicht Mastenbroek hebben wij een biologische jong belegen kaas ontwikkeld. Van deze kaas gaat van elke verkochte kilo 1 euro naar de Vogelbescherming. Naast het feit dat dit een geweldig doel is, is de kaas ook nog eens ontzettend lekker", vertelt Rymke Keijzer van Kroon.Graag wil Kroon de kaas na het winnen van een NRC Charity Award nog even goed in het zonnetje zetten. In week 40 en 41 staat de kaas naast de andere Oogstfeestacties extra in de aandacht. Daarnaast deelt Kroon petitieformulieren uit om nog meer handtekeningen te verzamelen.
Voor meer informatie: www.redderijkeweide.nl