Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Bio+: Helemaal van boeren, beesten en boodschappers!'

De eerste Bio+ TV commercial

Bio+ biedt een uniek samenwerkingsverband waarin het belang van boeren, beesten en boodschappers voorop staat. Stichting Merkartikel Bio+ wil met een najaarscampagne het unieke van dit samenwerkingsverband beter uitleggen aan haar gebruikers. Voor het eerst zal Bio+ dit doen met een TV-commercial. De campagne wordt ook gecommuniceerd op de verpakking van veel Bio+ producten. Dit alles om de sympathie en aankoopbereidheid verder te versterken. De campagne sluit goed aan op de trend waarin klein het nieuwe groot is. Bekijk hier de TV-commercial:



Naar aanleiding van feedback van consumenten en feedback van supermarkten die Bio+ verkopen wil Bio+ met deze najaarscampagne het unieke van het samenwerkingsverband Bio+ beter uitleggen. Bio+ heeft geen grote marketing budgetten zoals grote retailers of A-merken die wel hebben. Juist slim samenwerken, ruilen en verbinden zijn aspecten die Bio+ kenmerken en uniek maken. Samen delen als het nieuwe vermenigvuldigen. Met Boeren, Beesten en Boodschappers in de hoofdrol.

Vakmensen met een droom

Het verhaal van Bio+ begon bijna tien jaar geleden, met een aantal enthousiaste vakmensen met een droom. Zij wilden biologische voeding goed verkrijgbaar en betaalbaar maken voor iedereen. Omdat het hen niet om geld, maar een gezonde toekomst en een gezond leefmilieu ging, is er een stichting zonder winstoogmerk opgericht; Stichting Merkartikel Bio+. Uiteindelijk groeide dit uit tot het merk Bio+ zoals je dat vandaag de dag in veel supermarkten vindt. Bio+ wordt nog altijd bestuurd zonder winstoogmerk. Het belang van de boeren, beesten en boodschappers staat nog altijd voorop. Gebruikers van Bio+ geven steeds vaker aan dat dat gemeenschappelijke doel en die unieke vorm van samenwerking iets is om trots op te zijn en beter en vaker uitgedragen moet worden.

Uniek samenwerkingsmodel

De groei van Bio+ is mede te danken aan het unieke samenwerkingsmodel, aldus Henk Gerbers, voorzitter van Stichting Merkartikel Bio+. "Als biologisch specialist leveren we samen met honderden boeren en circa 50 producenten biologische productconcepten onder één herkenbaar merk; Bio+. Volgens ons is zo'n paraplumerk ook noodzakelijk om in een complexe en kleinschalige markt zoals biologisch duurzaam succesvol te zijn. We zetten vaak onze producten op de voorgrond. De smaak, de kwaliteit, de herkomst en de natuurlijke wijze van produceren is mede waarom we zijn gegroeid naar de dertigste plaats in de FoodMagazine merken TOP100. Maar boodschappers kiezen ook voor Bio+ om de wijze waarop wij in de keten samenwerken. En juist die wijze van ketensamenwerking willen we in deze campagne benadrukken. Een zo transparant mogelijke keten zonder anonieme producenten. In dit unieke Bio+ platform krijgen de boeren, de beesten en de boodschappers de rol die ze verdienen. En dit verhaal gaan we niet alleen op onze verpakkingen vertellen maar voor het eerst ook op TV vertellen. De nieuwe commercial is week 38 en 39 te zien op de RTL zenders", aldus Henk Gerbers.

Nieuwe pay-off

Het bijna tienjarig bestaan van Bio+ lijkt een mooi moment voor een nieuw pay-off in de communicatie: 'Bio+: Helemaal van boeren, beesten en boodschappers!'. Bert Leffers, bestuurslid van Stichting Merkartikel Bio+ en mede-oprichter van Bio+, legt uit: "We mogen nooit vergeten waarmee het allemaal begonnen is. Namelijk om biologische producten in de markt te zetten die met respect voor boeren en beesten tot stand zijn gekomen en die producten beschikbaar, bereikbaar en betaalbaar maken voor zoveel mogelijk boodschappers. Bio+ gaat voor 'biologisch', 'puur', 'eerlijk' en 'betrouwbaar'. Daarom vind je een echte Bio+ boer in onze commercial en geen acteur. Wat je ziet is wat je krijgt; lekkere en eerlijke producten. Bio+ is helemaal van boeren, beesten en boodschappers!"

Bio+

Bio+ biedt met meer dan 300 lekkere biologische producten van natuurlijke komaf een oplossing voor ieder eetmoment. Er zijn Bio+ producten verkrijgbaar bij inmiddels meer dan 2.500 supermarkten.

Voor meer informatie: www.bio-plus.nl
Publicatiedatum: