
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- "Het is lente, en ons land kleurt wederom bruin"
- Henri Willig maakt kaas van biologische ezelinnenmelk
- Een half jaar of jaarrond aardbeien in het Nederlandse schap?
- Opschaling in de teelt van bio-champignons voor betere concurrentiepositie
- Onderzoek naar agroforestry op de agenda bij het ministerie van LNV
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Lidl grote winnaar in strijd om 'primaire klanten'
In het onderzoek van 2013 gaf nog maar 10,7% van de consumenten aan Lidl als primaire supermarkt te zien. Een jaar later is dit percentage met een kwart gestegen. Alleen AH en Jumbo (van 11,4 naar 14,9%) noteren nog meer primaire klanten. Jumbo bindt vooral door de ombouw van C1000-supermarkten steeds meer vaste klanten aan zich. Ook Coop profiteert van de ombouw van C1000-supermarkten (van 0,9 naar 1,3%). Aldi wordt door 5,1% van de Nederlanders als eerste supermarkt genoemd, 1% meer dan vorig jaar.
De winkels van Lidl worden door steeds meer klanten, inclusief secundaire en tertiaire klanten, bezocht. In 2013 kocht 36,6% van de consumenten wel eens bij Lidl, dit jaar is dat 44,1%. Volgens Deloitte wint discount in ons land snel terrein. Bijna één op de vijf Nederlanders heeft een discounter als primaire supermarkt.
Bron: Retailactueel via ProfNews
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-30 Lidl tekent voor 35 ha op Logistiek Park Moerdijk
- 2023-03-28 Aldi Süd: bio-aandeel in standaardassortiment bedraagt 15%
- 2023-03-28 Zwitserse bio-voedselverkoop in 4 jaar met 22,5% gestegen
- 2023-03-27 GfK: Omzet biologisch +25% in 2022
- 2023-03-27 Charlotte Van Loock eerste directeur België bij Crisp
- 2023-03-24 "Met drie-eenheid soda, groene zeep en schoonmaakazijn kan je alle schoonmaakklussen aan"
- 2023-03-24 Lidl Zwitserland verkoopt meer bio-producten
- 2023-03-23 Verrassende retailconcepten in Nederlands-Duits grensgebied
- 2023-03-21 Duurzame producten en circulaire diensten komen samen in nieuw duurzaam warenhuis Tomo
- 2023-03-21 Vijf jaar Too Good To Go in Nederland: 18 miljoen maaltijden gered
- 2023-03-16 Nauwelijks prijsverschil tussen supermarkt en bio-speciaalzaak
- 2023-03-08 Trendcafé bezoekt Jumbo Foodmarkt Naaldwijk
- 2023-03-06 Odin Joure geopend
- 2023-02-27 43e Dille & Kamille-winkel geopend in Apeldoorn
- 2023-02-27 Britse biologische markt groeide met 1,6% naar meer dan 3,1 miljard pond
- 2023-02-24 "We hebben laten zien dat de bio-speciaalzaken heel serieus bezig zijn"
- 2023-02-22 Ook in 2023 de beste Duitse bio-handelaar
- 2023-02-20 Albert Heijn stopt met invliegen groenten en fruit
- 2023-02-17 "26 miljoen is in relatie tot alle problemen die er zijn, een heel klein bedrag"
- 2023-02-17 Toezichthouder ACM tegen telers en retail: "Werk vaker samen"