Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl grote winnaar in strijd om 'primaire klanten'

Lidl is de grote winnaar in de strijd om 'primaire klanten'. De discountsupermarkt wordt inmiddels door 13,3% van de consumenten als basissupermarkt gezien. Albert Heijn daarentegen wordt door steeds minder consumenten als voornaamste supermarkt genoemd, maar blijft nog wel marktleider. Voor 28,1% van de consumenten is AH de belangrijkste super, zo blijkt uit het jaarlijks onderzoek van Deloitte.

In het onderzoek van 2013 gaf nog maar 10,7% van de consumenten aan Lidl als primaire supermarkt te zien. Een jaar later is dit percentage met een kwart gestegen. Alleen AH en Jumbo (van 11,4 naar 14,9%) noteren nog meer primaire klanten. Jumbo bindt vooral door de ombouw van C1000-supermarkten steeds meer vaste klanten aan zich. Ook Coop profiteert van de ombouw van C1000-supermarkten (van 0,9 naar 1,3%). Aldi wordt door 5,1% van de Nederlanders als eerste supermarkt genoemd, 1% meer dan vorig jaar.

De winkels van Lidl worden door steeds meer klanten, inclusief secundaire en tertiaire klanten, bezocht. In 2013 kocht 36,6% van de consumenten wel eens bij Lidl, dit jaar is dat 44,1%. Volgens Deloitte wint discount in ons land snel terrein. Bijna één op de vijf Nederlanders heeft een discounter als primaire supermarkt.

Bron: Retailactueel via ProfNews

Publicatiedatum: