Samenwerking met Voedselbanken Nederland

EkoPlaza kiest MVO-activiteiten samen met klant

Klanten van de biologische supermarkt EkoPlaza willen de extra BioBOXEN die zij door middel van een spaarsysteem gratis krijgen afstaan aan de Voedselbanken Nederland. Dat gaven zij aan nadat bleek dat een groeiend aantal klanten iets goeds wilde doen met het tweede gespaarde pakket met biologische producten, de zogenaamde BioBOX. Uit onderzoek eerder dit jaar bleek al dat EkoPlaza-klanten meer dan gemiddeld maatschappelijk betrokken zijn bij goede doelen.

"Voor EkoPlaza is het belangrijk dat ons MVO-beleid aansluit bij de maatschappelijke betrokkenheid van onze klanten", vertelt Erik Does, directeur van EkoPlaza. De biologische supermarkt liet daarom eerder dit jaar onderzoek doen naar de maatschappelijke betrokkenheid van haar klanten. Hieruit bleek dat zij meer dan de gemiddelde Nederlander actief betrokken zijn bij goede doelen en bijvoorbeeld ook vaker vrijwilligerswerk doen. "Dit bleek ook in de praktijk toen onze klanten zelf aangaven iets voor de Voedselbanken Nederland te willen doen. Dit is voor ons de manier waarop we samen met klanten iets bij willen dragen aan de maatschappij."



Ideale boodschappenlijstje

"Voor de voedselbanken is de samenwerking een welkome aanvulling want de 150 voedselbanken zorgen er wekelijks voor dat zo'n 85.000 personen een steuntje in de rug krijgen", voegt Pien de Ruig van Voedselbanken Nederland toe. "Op ons ideale boodschappenlijstje staan gezonde en lang houdbare producten, dus de BioBOXEN met biologische producten zijn meer dan welkom."

Uitleg BioBOX

De BioBOX spaaractie is bedacht om klanten kennis te laten maken met de grote variƫteit aan biologische producten. Klanten van EkoPlaza krijgen van 7 juli tot en met 7 september bij iedere besteding van 12,50 euro een stempel. Bij 30 stempels ontvangen zij een BioBOX ter waarde van ruim 50 euro.

Over EkoPlaza

EkoPlaza is met 69 winkels en een webshop de grootste biologische supermarktketen van Nederland. Bovendien is EkoPlaza de enige keten in Nederland die het EKO-certificaat mag voeren, wat betekent dat tenminste 90% van het assortiment geheel biologisch is, waarbij dit percentage bij 3 van de 4 versgroepen zelfs 100% is. Hiermee is EkoPlaza hard op weg om haar missie te realiseren: biologisch eten voor iedereen bereikbaar maken. De EkoPlaza-visie is samengevat in vijf keuzes: betaalbaar biologisch, bewust lekker eten, persoonlijk en dichtbij, verrassend gevarieerd en een eerlijke samenwerking.

Voor meer informatie: www.ekoplaza.nl

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven