Triaz Group is in 1987 opgericht als Waschbär. Door de jaren heen heeft het bedrijf een solide klantenbestand van meer dan 750.000 actieve klanten opgebouwd, waarmee het een van de grootste duurzame consumentenplatforms van Europa is. Triaz voert momenteel de merken Waschbär, Mini-Bär, Vivanda, PranaHaus en B&W Naturpflege. Samen verkopen deze merken meer dan 10,000 producten variërend van duurzame kleding en huishoud- en tuinartikelen tot duurzame persoonlijke verzorging en lifestyle producten. Triaz Group is vertegenwoordigd in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Nederland, en heeft 350 medewerkers in dienst.
Riella Hollander, Fondsmanager Triodos Organic Growth Fund: "De investering in Triaz Group is een mooie tweede investering voor Triodos Organic Growth Fund. Deze investering vindt plaats op het moment dat het bedrijf op het punt staat haar online aanwezigheid verder uit te bouwen, terwijl het tegelijkertijd haar uitgebreide assortiment van duurzame producten blijft aanbieden via de alom bekende catalogi. De verdere ontwikkeling van het online aanbod biedt Triaz de mogelijkheid om het volle potentieel van de snel groeiende markt van duurzame consumentenproducten te benutten. We zijn verheugd met deze investering en kijken er naar uit om onderdeel uit te maken van deze ontwikkeling."
Ernst Schütz, grootaandeelhouder en directeur van Triaz Group: "Voor duurzame organisaties is het van essentieel belang dat investeerders een lange termijn-insteek hebben en een vergelijkbare visie ten aanzien van het op duurzame waarden gedreven business model. Iedereen in onze organisatie, van directie tot werknemer, moet zich kunnen identificeren met een nieuwe aandeelhouder. Alleen dan is een succesvolle samenwerking mogelijk. In Triodos Organic Growth Fund, hebben we een aandeelhouder gevonden die aan deze voorwaarden voldoet. Ik ben ervan overtuigd dat we gezamenlijk toegevoegde waarde kunnen realiseren voor zowel het bedrijf, de medewerkers alsook voor onze klanten."
Over Triodos Organic Growth Fund en Triodos Investment Management
Triodos Organic Growth Fund is in januari 2014 gelanceerd als een lange termijn 'evergreen' fonds, dat investeert in aandelenkapitaal van toonaangevende, niet-beursgenoteerde ondernemingen in de sector voor biologische voeding en duurzame consumentenproducten in Europa, met een focus op biologische voeding, duurzame kleding en textiel en persoonlijke verzorging. Het fonds is van start gegaan met 25,3 miljoen euro, kapitaal van private en institutionele impact investeerders. Het streven is om het fonds verder uit te laten groeien naar EUR 150 miljoen op de lange termijn. Triodos Organic Growth Fund heeft in februari 2014 haar eerste investering afgerond in Aarstiderne, een leidend Deens bedrijf op gebied van biologische voeding.Triodos Organic Growth Fund wordt gemanaged door Triodos Investment Management, een 100% dochter van Triodos Bank NV, één van 's werelds meest duurzame banken. Triodos Investment Management is specialist in het ontwikkelen en beheren van duurzame beleggingsfondsen.
Over Triaz Group
Het in Freiburg gevestigde postorderbedrijf Triaz omvat de online- en postorder merken Waschbär, Vivanda, Pranahaus, Minibär en B&W Naturpflege. Zij leveren duurzame, milieuvriendelijke producten voor dagelijks gebruik waaronder kleding, schoenen, sieraden, cosmetica, huishoudelijke artikelen, meubelen,speelgoed en gezondheidsproducten. Triaz Group heeft 350 medewerkers en is vertegenwoordigd in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Nederland.Klik hier voor meer informatie.