Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Wilfred Genee verkiest Gouden Broccoli boven Televizier-ring

"Dit is beter dan een Gouden televizier-ring winnen", riep Wilfred Genee lachend. Vandaag ontvangt hij van Big Bang Broccoli de Gouden Broccoli. De award is een aanmoedigingsprijs voor diegene die zich op een creatieve manier inzet voor de promotie van goed en gezond voedsel.

Al enige tijd geleden sloot voetbalpresentator (VI) Genee een weddenschap met Johan Derksen om 50 voetbalkantines gezondere voeding te laten aanbieden. "Natuurlijk hoef je niet ineens de volledige gezelligheid van de voetbalkantine overboord te gooien. Iets meer variatie, soms iets anders dan vet of zoet en je merkt al een verschil. Belangrijker, je hebt voortaan een keuze in de voetbalkantine: wil je vullen of voeden? Uiteindelijk wil je toch het beste voor je kinderen?"


Johan Derksen, Miljuschka Witzenhausen en Wilfred Genee.

Naast de weddenschap met Johan heeft Wilfred ook een boek geschreven samen met zijn vrouw Lili Genee om meer kinderen aan te zetten tot gezond eten. Het boek 'Vullen of Voeden' laat de zoektocht zien die Lili en Wilfred zelf als ouders hebben doorgemaakt om er achter te komen welke producten nu echt gezond zijn en een positief effect hebben op de gezondheid van je kind.

Wilfred zet zich volgens Big Bang Broccoli op een bijzondere manier in om gezond voedsel te promoten bij een doelgroep waar dat hard nodig is. 95% van alle reclame voor voedsel is reclame voor ongezonde producten en een groot deel van de reclames is ook nog eens specifiek gericht op kinderen. De initiatiefnemers van Big Bang Broccoli vinden het fantastisch dat Wilfred zich inzet om hier verandering in aan te brengen en hij verdient daarmee de Gouden Broccoli 2014. De Gouden Broccoli werd uitgereikt door Miljuschka Witzenhausen (SBS 6).

Wil je meer weten over Big Bang Broccoli? Ga dan naar deze website en bekijk de reclamecampagne.
Publicatiedatum: