Chris Van Wettere, algemeen directeur van de supermarktketens OKay & Bio-Planet, kreeg zijn beste advies van Jean-Pierre Roelands. De directeur Winkelconcepten bij Colruyt Group drukte Van Wettere op het hart dat een retailer in de eerste plaats voor tevreden klanten moet zorgen.
"Je kan het vergelijken met voetballers die per se de match willen winnen", vertelt Van Wettere. "Als de spelers continu naar het scorebord staren, dan zijn ze niet bezig met voetballen. Diezelfde tunnelvisie is ook in de retail schadelijk. Wie daarentegen van klantentevredenheid prioriteit nummer één maakt, wordt daarvoor ook beloond in de resultaten. Dat is de weg naar duurzaam succes."
Dat advies legt Van Wettere geen windeieren. OKay domineert dankzij een aanhoudende snelle groei al jaren de Trends Gazellen. Hij leidt al ruim elf jaar OKay en Bio-Planet bij Colruyt. Van Wettere werd 31 jaar geleden aangenomen door Roelands. Die laatste is ook een veteraan bij de retailer uit Halle. Hij werkt er al 41 jaar en was van 1993 tot 2013 commercieel directeur bij de Colruyt-supermarkten.
Bron: Trends.be
Abonneren
Vacatures
Chris Van Wettere, algemeen directeur Bio-Planet:
"Tunnelvisie is ook in de retail schadelijk"
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-28 Carrefour gaat samenwerken met vier bio-grossiers
- 2023-09-27 De Traay steunt biodiversiteitsonderzoeken van de Odin imkerij
- 2023-09-25 De Vlierstee viert 45-jarig bestaan
- 2023-09-22 Alnatura wint award voor beste AGF-afdeling
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"
- 2023-08-31 Mijnbiowinkel.nl moet meer zichtbaarheid creëren bij een groter publiek
- 2023-08-30 "Moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen"
- 2023-08-29 Luca Radau treedt toe tot de raad van bestuur van SuperBioMarkt
- 2023-08-28 "Consument begrijpt biologisch niet"