Chris Van Wettere, algemeen directeur van de supermarktketens OKay & Bio-Planet, kreeg zijn beste advies van Jean-Pierre Roelands. De directeur Winkelconcepten bij Colruyt Group drukte Van Wettere op het hart dat een retailer in de eerste plaats voor tevreden klanten moet zorgen.
"Je kan het vergelijken met voetballers die per se de match willen winnen", vertelt Van Wettere. "Als de spelers continu naar het scorebord staren, dan zijn ze niet bezig met voetballen. Diezelfde tunnelvisie is ook in de retail schadelijk. Wie daarentegen van klantentevredenheid prioriteit nummer één maakt, wordt daarvoor ook beloond in de resultaten. Dat is de weg naar duurzaam succes."
Dat advies legt Van Wettere geen windeieren. OKay domineert dankzij een aanhoudende snelle groei al jaren de Trends Gazellen. Hij leidt al ruim elf jaar OKay en Bio-Planet bij Colruyt. Van Wettere werd 31 jaar geleden aangenomen door Roelands. Die laatste is ook een veteraan bij de retailer uit Halle. Hij werkt er al 41 jaar en was van 1993 tot 2013 commercieel directeur bij de Colruyt-supermarkten.
Bron: Trends.be

Abonneren
Vacatures
- Rozenplanner
- Ervaren Internationaal Salesmanager
- Int. Product- en Cropspecialist Propagation (opkweek)
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid en Data
- Junior Kwaliteitscontroleur
- Productieleider
- Salesmanager substraten West-Europa
- Manager Quality Assurance (QA)
- Accountmanager Data Management - Agri
- Head Grower Greenhouse Canada
Top 5 - gisteren
- Eosta overgenomen door Anders Invest
- In huisstof op boerderijen zitten grote aantallen bestrijdingsmiddelen, blijkt uit nieuw onderzoek
- Recall mayonaise vanwege fout op het etiket
- "Gaat de basisprijs niet omhoog, dan is dit, vrees ik, de laatste generatie lokale telers"
- "Vanaf maandagmorgen is het helemaal losgegaan op de uienmarkt"
Top 5 - afgelopen week
- PFAS gevonden in biologische eieren in Denemarken
- Uniek korte-keten-concept van graan tot brood gepresenteerd
- Biologische sector is ondanks grote uitdagingen positief gestemd
- "Wij maken bio-pindakaas met hart en ziel, daarom maken wij kans tegenover het grote geld"
- Minister van der Wal enthousiast over stikstofplan Joost Samsom
Top 5 - afgelopen maand
- HAK zet in op 100% biologische productie
- Fotoreportage Biobeurs: wennen in Den Bosch
- "Regeneratieve landbouw is keiharde greenwashing door multinationals"
- Verdienmodellen en de wereld op z'n kop
- "De bio-sector is niet welkom onder alle deskundigen en organisaties die voor deze ronde tafel zijn uitgenodigd"
Chris Van Wettere, algemeen directeur Bio-Planet:
"Tunnelvisie is ook in de retail schadelijk"
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-02-02 33e Odin winkel geopend in Winsum
- 2023-02-01 Coop viert 30 jaar Naturaplan
- 2023-02-01 "Het stimuleren van biologisch en het eigen duurzaamheidsprogramma zitten elkaar niet in de weg"
- 2023-01-31 Picnic overtreedt, volgens NVWA, de wet met goedkopere Duitse A-merken
- 2023-01-31 Lidl zet in op biologische huismerken
- 2023-01-27 Franse wet geeft AGF-sector meer macht bij retailers
- 2023-01-26 Onbemand voertuig bezorgt eerste boodschappen voor Colruyt
- 2023-01-24 "De voedselketen moet veel transparanter"
- 2023-01-23 Consument besteedt 36% meer aan biologisch
- 2023-01-23 "Retail aan zet in ambitie 15% biologisch"
- 2023-01-20 Aldi start samenwerking met Naturland
- 2023-01-18 Marktaandelen 2022: AH de grote winnaar, toename hard discount onduidelijk
- 2023-01-17 Prijzen AGF stegen afgelopen jaar flink in ogen van consumenten
- 2023-01-17 Aldi Zwitserland bant ingevlogen AGF uit het schap
- 2023-01-13 "Klant blijft biologisch kopen, maar kiest goedkopere varianten"
- 2023-01-13 Natuurvoeding Joure wordt 34e Odin winkel
- 2023-01-12 Odin Veenendaal is open
- 2023-01-09 Superscanner visualiseert prijsstijgingen in de supermarkt
- 2023-01-06 Bio-producten van Albert Heijn in de prijzen
- 2023-01-04 Crisp sloot 2021 af met verlies van ruim 15 miljoen euro