Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Chris Van Wettere, algemeen directeur Bio-Planet:

"Tunnelvisie is ook in de retail schadelijk"

Chris Van Wettere, algemeen directeur van de supermarktketens OKay & Bio-Planet, kreeg zijn beste advies van Jean-Pierre Roelands. De directeur Winkelconcepten bij Colruyt Group drukte Van Wettere op het hart dat een retailer in de eerste plaats voor tevreden klanten moet zorgen.

"Je kan het vergelijken met voetballers die per se de match willen winnen", vertelt Van Wettere. "Als de spelers continu naar het scorebord staren, dan zijn ze niet bezig met voetballen. Diezelfde tunnelvisie is ook in de retail schadelijk. Wie daarentegen van klantentevredenheid prioriteit nummer één maakt, wordt daarvoor ook beloond in de resultaten. Dat is de weg naar duurzaam succes."
 
Dat advies legt Van Wettere geen windeieren. OKay domineert dankzij een aanhoudende snelle groei al jaren de Trends Gazellen. Hij leidt al ruim elf jaar OKay en Bio-Planet bij Colruyt. Van Wettere werd 31 jaar geleden aangenomen door Roelands. Die laatste is ook een veteraan bij de retailer uit Halle. Hij werkt er al 41 jaar en was van 1993 tot 2013 commercieel directeur bij de Colruyt-supermarkten.

Bron: Trends.be
 
Publicatiedatum: