Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Firma Verstegen meest duurzame levensmiddelenbedrijf

Op donderdagavond 11 juni werd Verstegen Spices & Sauces BV bekroond als het meest duurzame levensmiddelenbedrijf onder de MKB-ondernemers in Zuid-Nederland. Bij deze erkenning hoorde een trofee: 'de Gouden Lepel'. De uitreiking daarvan vond plaats in Middelburg op een bijeenkomst met MKB-ers tijdens de Urgenda-tour door Zeeland.

De Gouden Lepel is de prijs voor het bedrijf dat door consumenten en een vakjury is gekozen tot het meest duurzame levensmiddelenbedrijf uit het MKB in Zuid-Nederland. De twee andere finalisten waren Anova Seafood BV uit Den Bosch en Wasvenboerderij in Eindhoven.

De winnaar werd gekozen uit een top 10: de 'Tasty10, Good in Food'. De 'Tasty10', een initiatief van Switch, zijn tien MKB'ers in de levensmiddelenindustrie die duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan, zowel binnen hun eigen bedrijf als in hun keten over de grenzen. Switch wil deze bedrijven dan ook een voorbeeld laten zijn voor andere importeurs en afnemers van producten uit ontwikkelingslanden.


Frits van Geffen van het Wasven, Manfred Lukkezen van Verstegen en Meike Cremers van Anova Seafood. Foto: Marijana Pajovic, Image4Life.

Uitverkiezing

Op de website van Switch brachten consumenten hun stem uit op een van de bedrijven van de 'Tasty10'. De jury koos uit de drie hoogst geëindigden de uiteindelijke winnaar.

De jury schreef over Verstegen Spices & Sauces BV:
"Deze onderneming heeft als één van de weinigen een MVO jaarverslag. Hierin geven zij niet alleen aan wat ze willen bereiken maar ook wat de vorderingen zijn. In hun MVO-beleid is er aandacht voor alle aspecten van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen."
 
De 'Tasty10' zijn de tegenhangers van de mondiale 'Big 10' die door de campagne 'Behind the Brands' van OxfamNovib publiekelijk worden aangesproken op hun tekortkomingen. De 'Tasty10' zijn juist positieve voorbeelden. Voorbeelden die laten zien hoe een ondernemer goed rekening kan houden met mensenrechten, milieu en arbeidsomstandigheden bij leveranciers in ontwikkelingslanden.

Voor meer informatie: www.maakdeswitch.nl