De Groene Winkel is dit jaar hoofdsponsor van de Avondvierdaagse in Zeist. Van maandag 2 tot en met donderdag 5 juni liepen zo'n 4.000 deelnemers elke avond 5, 10 of 15 kilometer door en rondom Zeist. De Groene Winkel zorgde voor lekker biologisch eten voor alle vrijwilligers en organiseerde een buttonactie.
Het team van De Groene Winkel.
Maandagavond 17:30 uur: ongeveer 4.000 deelnemers wachten op een omheind grasveld midden in Zeist tot de Avondvierdaagse van start gaat. Al snel hebben vooral de kinderen in de gaten dat er heerlijke popcorn te krijgen is en vormt zich een rij voor de kraam van De Groene Winkel. Nog even een glas sap en een zakje popcorn voordat ze onder de startboog doorlopen. Het is dringen bij de kraam, maar na het plaatsen van dranghekken wordt de looprichting al snel duidelijk.
Rij voor de kraam.
Bij terugkomst rennen de kinderen naar de kraam om zo snel mogelijk iets te drinken en te eten te hebben. Zo zal het de hele week gaan; zowel bij vertrek als bij terugkomst krijgt iedereen sap en popcorn. In totaal gaat er die vier dagen 130 kilo pofmais doorheen en zijn er ruim 10.000 zakjes popcorn uitgedeeld. De kinderen en de ouders waren enthousiast.
Poffen van de maïs.
Aan het begin van de week kreeg elk kind ook een button met een dierfiguur uitgereikt. Werd je als wandelaar met de button gespot door de geheime fotograaf, dan kon je een tas met heerlijke biologische producten winnen. De Groene Winkel was herkenbaar door de groene start/finishboog met afbeeldingen van dieren, groenten en fruit die ontworpen werd door kunstenaar Wilbert van der Steen en door de grote beachflags waarmee drie medewerkers van de winkel voorop liepen tijdens het defilé.
Blij met popcorn.
De banner en de vlaggen mooi in beeld.
Start-finishboog en drie lopers.
De start-finishboog.
Voor meer informatie:
Astrid Weidmann en Rudi Gerding
De Groene Winkel
1e Hogeweg 18
3701 HK Zeist
030 6912301
info@degroenewinkel.nl
www.degroenewinkel.nl

Abonneren
Vacatures
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid en Data
- Junior Kwaliteitscontroleur
- Productieleider
- Salesmanager substraten West-Europa
- Manager Quality Assurance (QA)
- Accountmanager Data Management - Agri
- Head Grower Greenhouse Canada
- Lead Auditor Kwaliteit & Processen
- Junior account manager
- Accountmanager
Top 5 - gisteren
- "De bio-sector is niet welkom onder alle deskundigen en organisaties die voor deze ronde tafel zijn uitgenodigd"
- Pipie Smits van Oyen is nieuwe voorzitter Biohuis
- Lidl zet in op biologische huismerken
- Speeltuin voor opgehokte kippen
- Groenboeren Conferentie 'Hoe dan wel?': zaterdag 4 februari op Educatorium UvU
Top 5 - afgelopen week
- PFAS gevonden in biologische eieren in Denemarken
- Uniek korte-keten-concept van graan tot brood gepresenteerd
- Biologische sector is ondanks grote uitdagingen positief gestemd
- "Wij maken bio-pindakaas met hart en ziel, daarom maken wij kans tegenover het grote geld"
- Minister van der Wal enthousiast over stikstofplan Joost Samsom
Top 5 - afgelopen maand
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-01-31 Picnic overtreedt, volgens NVWA, de wet met goedkopere Duitse A-merken
- 2023-01-31 Lidl zet in op biologische huismerken
- 2023-01-27 Franse wet geeft AGF-sector meer macht bij retailers
- 2023-01-26 Onbemand voertuig bezorgt eerste boodschappen voor Colruyt
- 2023-01-24 "De voedselketen moet veel transparanter"
- 2023-01-23 Consument besteedt 36% meer aan biologisch
- 2023-01-23 "Retail aan zet in ambitie 15% biologisch"
- 2023-01-20 Aldi start samenwerking met Naturland
- 2023-01-18 Marktaandelen 2022: AH de grote winnaar, toename hard discount onduidelijk
- 2023-01-17 Prijzen AGF stegen afgelopen jaar flink in ogen van consumenten
- 2023-01-17 Aldi Zwitserland bant ingevlogen AGF uit het schap
- 2023-01-13 Natuurvoeding Joure wordt 34e Odin winkel
- 2023-01-13 "Klant blijft biologisch kopen, maar kiest goedkopere varianten"
- 2023-01-12 Odin Veenendaal is open
- 2023-01-09 Superscanner visualiseert prijsstijgingen in de supermarkt
- 2023-01-06 Bio-producten van Albert Heijn in de prijzen
- 2023-01-04 Crisp sloot 2021 af met verlies van ruim 15 miljoen euro
- 2023-01-03 De kracht van dichtbij: 60% van alle aankopen vindt over 5 jaar lokaal plaats
- 2022-12-23 Het was een wonderlijk jaar bij Odin
- 2022-12-21 Colruyt-medewerkers zetten producten anderhalf uur per dag sneller in de rekken