'Zwarte commercial' van Tons krijgt SAN Award
Tons Mosterd viel in de prijzen met de zogenaamde 'zwarte commercial'. Tons zorgde er op 12 maart 2013 voor dat er voor het eerst in de Nederlandse reclamegeschiedenis tijdens een reclameblok alleen zwart beeld te zien was. "Een energieslurpende commercial past niet bij ons bedrijf. Er werd steeds meer weggelaten, waarop de reclamemaker op een gegeven moment zei dat we het beeld dan beter op zwart kunnen laten gaan. Dat sprak me wel aan. Hiermee bespaar je enorm veel energie", vertelde Ton toen in Biojournaal.
Links een beeld uit de commercial, rechts Ton met de award.
"Ja u zag het misschien ook, of juist niet, het zwarte spotje van vorig jaar leverde dus nu ook nog een SAN award op, in de categorie Corporate", aldus Ton.
Ton die door een gift aan Voor het Rode Kruis via de Serious Request veiling dit spotje won, zei ook nog dat hij echt niet had kunnen denken dat hij als kleine zelfstandige, tussen al die miljoenen-reclamebudgetten van Unilever tot de Ministeries, echt een kans zou maken. Ton is dan ook heel blij met de Award die hij kreeg, Lode, van creatief bureau Indie (het reclamebureau uit Amsterdam dat samen met de STER het spotje op de Serious Request-veiling aanbood), was ook zeer blij, omdat ze ook een award kregen als uitvoerend bureau.
Bekijk hier de commercial:
En dit is 'The Story behind the TV commercial of Tons Mosterd':
Voor meer informatie:
Ton Schroer
Tons Mosterd en Heerlijkheden
Deltastraat 6
4301 RC Zierikzee
0111 450870
[email protected]
www.tonsmosterd.com