Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Eigen reclamecampagne voor broccoli

In navolging van cola, chocolade en kant en klaar pizza's krijgt nu ook broccoli haar eigen reclamecampagne. Vanaf gebouwen, voorbijrijdende bussen en langs de snelweg worden we veelal aangestaard door te vette, suikerhoudende en zoute snacks die we dagelijks consumeren. Het is tijd om aandacht te vragen voor gezond eten. FoodGuerrilla is daarom per 8 mei een grassroots reclamecampagne voor broccoli gestart: Big Bang Broccoli.

Big Bang Broccoli is een initiatief van FoodGuerrilla en heeft als doel mensen wakker te schudden. Als marketing werkt, waarom is er dan geen goede marketing voor groente en fruit? Terwijl maar 5% van de mensen in Nederland voldoende groente en fruit eet, blijven de sexy, gelikte campagnes voor deze producten uit. Big Bang Broccoli laat zien dat een campagne voor gezond voedsel mogelijk is zonder de gigantische budgetten van multinationals, maar met de inzet en het enthousiasme van velen.


Opening van broccoliseizoen

De online campagne gaat van startte op vrijdag 9 mei om vervolgens met een 'tour de force' heel Nederland in een paar weken tijd groen te kleuren. Tijdens het Food Film Festival (9-11 mei in Amsterdam) ging de officiële Big Bang Broccoli campagnetrailer in première. Op zaterdag 31 mei zal het broccoliseizoen officieel geopend worden. In samenwerking met telers uit heel Nederland worden verse Hollandse broccoli 's van het land gehaald om ze vervolgens te veilen op een centrale plek in Amsterdam.

Guerrilla acties door heel Nederland

Van 31 mei tot en met zondag 11 juni is het dan tijd voor actie! De aangesloten initiatieven van FoodGuerrilla gaan broccoli op de kaart zetten door verrassende guerrilla-acties te organiseren. Wat dacht je van een broccoli pop-up diner van het GEEF café of een uitdeelactie op NS-stations met onder andere Kamilla's Keuze? Big Bang Broccoli is nadrukkelijk een grassroots campagne en roept daarom iedereen in Nederland op om van broccoli de meeste gewilde groente van Nederland te maken.

Uitreiking Gouden Broccoli

De Big Bang Broccoli campagne sluit in juni af met de uitreiking van de Gouden Broccoli; een aanmoedigingsprijs voor de boer of teler in Nederland die zijn/haar producten met behulp van slimme marketing het beste aan de man weet te brengen.

Voor meer informatie over Big Bang Broccoli kijk op: www.bigbangbroccoli.com of via @bigbangbroccoli.

De Big Bang Broccoli campagne wordt mogelijk gemaakt door de inzet van reclamebureau Boomerang Create en de steun van campagnepartners Greenport NHN, Frugiventa, ZLTO, The Greenery en de vele bro's die belangeloos meedenken en werken aan de campagne.

FoodGuerrilla is het actieplatform voor ruim 150 aangesloten initiatieven die samen een vuist maken voor een beter voedselsysteem, wereldwijd. Al eerder initieerde FoodGuerrilla de succesvolle campagne tegen voedselverspilling genaamd Damn Food Waste. FoodGuerrilla is een onderdeel van OneWorld, het magazine voor sustainable living.
Publicatiedatum: