Biologisch shoppen vanuit de leunstoel is in trek. De Korenmaat, een biologische webwinkel in Zeist met een regionale bezorgservice en centraal afhaalpunt, ziet zijn klantenkring snel groeien. De Korenmaat won begin dit jaar de publieksverkiezing 'Favoriete biowinkel', een initiatief van Bionext en de Biowinkelvereniging.
In het eerste kwartaal van 2014 kreeg De Korenmaat er 41 nieuwe klanten bij. Vergeleken met het zelfde kwartaal in 2013 betekent dit een groei van 30%. Ruud Banus, winkelier van De Korenmaat is tevreden: "Dat laat duidelijk zien dat we aan een behoefte voldoen. Onze klanten kiezen vooral voor ons concept – alles biologisch, eerlijke prijzen, kopen op bestelling - waardoor er minimaal afval is. Daarbij hechten onze klanten eraan dat de producten van dichtbij komen en kraakvers zijn. 's Ochtends geoogst, 's avonds op je bord. Onze service wordt ook erg gewaardeerd, dat krijgen we vaak te horen van trouwe klanten."
Ruud Banus in de winkel van De Korenmaat.
Op dinsdag 13 mei om 14.00 uur reikt De Korenmaat een gratis biologisch boodschappenpakket ter waarde van 50 euro uit aan een fortuinlijke klant die op De Korenmaat had gestemd bij de publieksverkiezing. De uitreiking vindt plaats in de winkel in Zeist, Dijnselweg 84 a-b. Ruud: "Als je overladen wordt met complimenten van klanten, moet je ook iets terugdoen!"
De consumentenbestedingen aan biologische voeding zijn in de afgelopen vijf jaar verdubbeld in Nederland. Uit een peiling van onderzoeksbureau Gfk bleek dit voorjaar dat 20% van de consumenten in de supermarkt bewust kiest voor biologische voeding.
Voor meer informatie: www.dekorenmaat.nl
Abonneren
Vacatures
'Favoriete biowinkel' De Korenmaat kan vraag amper bijbenen
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-22 Alnatura wint award voor beste AGF-afdeling
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"
- 2023-08-31 Mijnbiowinkel.nl moet meer zichtbaarheid creëren bij een groter publiek
- 2023-08-30 "Moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen"
- 2023-08-29 Luca Radau treedt toe tot de raad van bestuur van SuperBioMarkt
- 2023-08-28 "Consument begrijpt biologisch niet"
- 2023-08-28 'Zie dat je supermarkt maar eens doen'
- 2023-08-24 Picnic opent grootste hub in Nederland
- 2023-08-23 Picnic wil de helft van de Duitse bevolking bereiken