Helaas is er consternatie op social media ontstaan over een poster van HEMA met een hotdog en energiedrank, waar het nieuwe statement van HEMA onder staat: 'zo makkelijk kan beter eten zijn'. Waar komt dat vandaan? HEMA heeft op haar website het volgende statement geplaatst:
HEMA is hard bezig het foodassortiment verder te verbeteren en te verduurzamen. Zo zijn inmiddels alle hamburgers in onze 200 restaurants van biologisch vlees. Ook al het ijs in de restaurants is biologisch. HEMA gebak is vrij van kunstmatige geur- kleur- en smaakstoffen (op de fototaart na). We hebben ook biologische soepen in de delimarkt en al onze koffie is Rainforest Alliance gecertificeerd en alle thee is Fair Trade. We introduceren een vegetarische hamburger (van de Vegetarische slager). Dat bedoelen we met ons nieuwe streven 'zo makkelijk kan beter eten zijn'. We begrijpen dat die regel in de context van een snackaanbieding 'hotdog en energiedrank' raar overkomt. Onze welgemeende excuses hiervoor! Deze combinatie had niet mogen voorkomen. De poster is inmiddels weggehaald in onze filialen.
Deze foto werd door Samuel Levie op twitter geplaatst.
HEMA heeft de ambitie om als grote speler steeds meer duurzaam en meer biologisch eten aan te bieden voor een lage prijs, zodat het voor iedereen bereikbaar wordt. Ook 'makkelijk' is daarbij belangrijk. We hebben elke week een maaltijdsuggestie met verse etenswaren voor 5 euro. De aanbiedingen van de komende weken passen beter bij 'zo makkelijk kan beter eten zijn'.
Zoals je aan bovenstaande zaken ziet, zetten we ons echt in om eten op alle fronten beter te maken. We zijn nog niet perfect - maar we doen ons best. We waarderen het overigens dat consumenten ons scherp houden en staan altijd open voor suggesties en commentaar.
Voor meer informatie: www.hema.nl

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen maand
- Lidl als eerste grote retailer met alle winkels biologisch gecertificeerd
- Fotoreportage zomereditie BIOFACH - de Nederlandse exposanten
- Poiesz koopt de tienduizend kilo biologische broccoli, bestemd voor de composthoop, van Friese teler
- Biohuis teleurgesteld over verkennend gesprek met kabinet over stikstof
- Sri Lanka verklaart zich failliet nadat het een jaar geleden de biologische teelt bij wet oplegde
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-08-09 Jumbo gaat steeds meer langlopende samenwerkingen aan voor AGF
- 2022-08-09 "Goedkope supermarkten meer in trek door druk op besteedbaar inkomen"
- 2022-07-22 Houd moed!
- 2022-07-19 Aldi opent zelflerend kassa- en scanloos testfiliaal in Utrecht
- 2022-07-15 Positief halfjaar bio-AGF in Italiaanse supermarkten
- 2022-07-15 "Ze komen bij ons voor de bijzondere producten"
- 2022-07-15 Lidl als eerste grote retailer met alle winkels biologisch gecertificeerd
- 2022-07-14 Flitsbezorger Zapp vertrekt uit Nederland
- 2022-07-14 Voedingsmiddelen stegen in juni ruim 11 procent in prijs
- 2022-07-12 "Consumenten kunnen gemiddeld 120 euro besparen door minder voedsel weg te gooien"
- 2022-07-11 Carrefour sluit meerjarencontracten af met 11 nieuwe Franse bio-ketens
- 2022-07-11 Grote brand verwoest DC Picnic in Almelo
- 2022-07-07 Voedselketen én consument staan centraal op jubileumcongres EFMI
- 2022-07-07 "Ruimte voor 300 vestigingen van Getir in Nederland"
- 2022-07-06 Lege schappen door de boerenprotesten?
- 2022-07-05 Schommeling in omzetgroei supermarkten verwacht voor de komende jaren
- 2022-07-05 Vlissingen maakt kennis met Bio Drôme
- 2022-07-05 "Soms heb je een crisis nodig om verandering teweeg te brengen"
- 2022-07-05 Blokkades boeren bij distributiecentra supermarkten blijven voortduren
- 2022-07-01 Superunie met NielsenIQ aan de slag voor marktdata