Nature & More appelen en peren doen goed werk in de Patagonische woestijn

1 Cent for the future - kleine stapjes, grote resultaten

Met elke winkelaankoop een kleine maar relevante bijdrage leveren, dat is het idee achter de Nature & More-campagne '1 Cent for the Future'. Voor elke kilo verkocht actie-fruit gaat een cent naar een regionaal sociaal project bij de teler. Nature & More appelteler Hugo Sanchez ondersteunt op deze manier een aantal woestijndorpjes in een arm deel van Argentinië.

Als de appelen en peren van bio-teler Hugo Sanchez uit Argentinië over de kassaband rollen, koopt de consument méér dan alleen een lekker stuk biologisch fruit. Per verkochte kilo gaat een klein deeltje van de opbrengst naar het Patagonian Desert Project. Hugo Sanchez, zijn zoon Nicolas en diens vrouw Josephine zijn nauw betrokken bij dit project dat zich inzet voor betere levensomstandigheden en toekomstmogelijkheden van de lokale Mapuche bevolkingsgroep. In de woestijn ten zuiden van de stad General Roca liggen circa 15 dorpjes waarvan de inwoners tot deze minderheid behoren. De Mapuche leven van de schapenteelt onder armoedige omstandigheden, zonder toegang tot mobiele telefonie of internet.



Hugo, Nicolas en Josephine werken in het Patagonian Desert Project samen met een lokale priester, Javier Aguirre. "Ons belangrijkste doel is om jongeren een goede opleiding te verschaffen en daarmee betere toekomstkansen te creëren", legt Hugo Sanchez uit. "Als ze na de lagere school willen doorleren, moeten ze weg uit hun geboortedorp en naar General Roca verhuizen. Wij ondersteunen ze daarbij. Daarnaast hebben we ook een bibliotheek opgezet en organiseren we excursies." Naast het ondersteunen van educatie zijn in dorpjes als Cerro Policia, Los Menucos en Mencue ook bomen geplant, groentekassen opgezet, sanitair en elektriciteitsvoorzieningen geïnstalleerd. En dat is nog maar een klein deel van de activiteiten.

De klant die deze appelen en peren koopt, mag weten dat hij een positieve bijdrage levert. Daarom stelt Nature & More graag gratis informatie en POS-materialen ter beschikking. Daarmee kunnen de klanten bij het fruitschap direct een indruk krijgen van de sociale meerwaarde die met Hugo's bio-appelen en peren wordt gecreëerd.

Naast het Patagonian Desert Project in Argentinië steunt de Nature & More campagne 1 Cent for the future ook andere goede doelen, zoals de aanleg van een drinkwaterbron in Burkina Faso (Zongo Adama, code 565 op www.natureandmore.com) en een cultureel muziekproject in Brazilië (Pierre Landolt, code 388 op www.natureandmore.com).

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven