Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Omzetaandeel biologisch in de min bij PLUS

Het omzetaandeel van biologische producten bij PLUS is in 2013 afgenomen. Ook lagen er gemiddeld minder bio-producten in de winkels dan in 2012. Dit alles staat in het Verantwoord en sociaal jaarverslag 2013. Wat PLUS betreft houdt de verantwoordelijkheid van een supermarkt niet op bij het bieden van een verantwoord alternatief. PLUS streeft ernaar om de omzet van deze verantwoorde keuzes zoveel mogelijk verhogen. Alleen dan hebben dergelijke initiatieven echt impact. Daarom meet de organisatie de omzetaandelen van biologische en Fairtrade producten.

PLUS realiseerde in 2013 een omzet van 26,9 miljoen euro in biologische producten. Het aandeel van biologische producten in de totale omzet nam in vergelijking tot 2012 af van 1,5 naar 1,4 procent. De omzet in Fairtrade-producten bedroeg vorig jaar 27,4 miljoen en had daarmee een aandeel in de totale omzet van 1,4 procent (hetzelfde percentage als in 2012).



Het gemiddeld aantal biologische producten in de PLUS-winkels is in 2013 ook afgenomen ten opzichte van 2012. In 2012 lagen er gemiddeld nog 356 biologische producten in de winkels en in 2013 waren dit er 342.

Uitdagingen

De supermarktketen wil zijn assortiment in 2014 nog verder verduurzamen. Voor 2014 zijn de volgende uitdagingen geformuleerd: voor veel consumenten is AGF vanzelfsprekend verantwoord. Ook hiervoor geldt dat zaken beter kunnen, bijvoorbeeld rondom gewasbescherming, kunstmest en energiegebruik in kassen. PLUS gaat op zoek naar een manier om ook hier haar verantwoordelijkheid te nemen op een manier die de klant herkent en waardeert. Daarnaast wil PLUS op het gebied van rundvlees een diervriendelijke stap zetten.

Klik hier voor het Verantwoord en sociaal jaarverslag 2013.
Publicatiedatum: