Met trots behaalde de facebook-pagina van de biologische supermarktketen 10.000 betrokken mensen, volgers en toppers. Dat is natuurlijk een reden voor een feestje. Nu had EkoPlaza een prijs weg kunnen geven, maar koos voor maatschappelijke betrokkenheid. Via de facebook-pagina werd de volgende oproep gedaan: "Welk goed doel wil jij namens EkoPlaza, 500 euro overhandigen? We mogen er twee uitdelen. Mention hieronder het goede doel en de meeste 'vind ik leuks' wint! Denk hierbij aan een lokale kinderboerderij of..."
Eén van de winnaars is Sascha Ernst. Zij koost voor de stichting Joni. Sascha reageert: "Facebook is vaak bedolven met winacties, maar met deze actie kon je een keer iets winnen waarmee je andere mensen blij mee kunt maken. Een mooi en leuk initiatief. Een week lang heb ik samen met Mirjam van 't Hul van Stichting Judo Zutphen allemaal mensen via facebook benaderd. En het is gelukt, want 183 mensen hebben even de moeite genomen om te stemmen en door hen mag Stichting Joni nu 500 euro in ontvangst nemen." Stichting Joni is er van overtuigd dat iedereen kansen en kwaliteiten heeft. De stichting staat voor een gelijke samenleving waarin het normaal is dat iedereen, ongeacht beperking, meetelt. Voor meer informatie over deze stichting kijk op www.stichtingjoni.nl.
De andere winnaar is Karen Foesenek. Zij koost voor Stichting Luz Alba. De stichting ondersteunt weeshuis (casa hogar) Luz Alba in Arequipa, Peru. "Vanuit Nederland ondersteunen wij het weeshuis financieel en door vrijwilligers te sturen. Het weeshuis krijgt in Peru geen steun van de overheid en draait op vrijwilligers, dus ze kunnen steun uit het buitenland heel goed gebruiken. We zijn op dit moment een nieuw weeshuis aan het bouwen, dus die 500 euro is erg welkom en komt goed van pas."
Voor meer informatie: www.ekoplaza.nl
Abonneren
Vacatures
Aangedragen door haar klanten
EkoPlaza geeft €500,- aan twee goede doelen
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-25 De Vlierstee viert 45-jarig bestaan
- 2023-09-22 Alnatura wint award voor beste AGF-afdeling
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"
- 2023-08-31 Mijnbiowinkel.nl moet meer zichtbaarheid creëren bij een groter publiek
- 2023-08-30 "Moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen"
- 2023-08-29 Luca Radau treedt toe tot de raad van bestuur van SuperBioMarkt
- 2023-08-28 "Consument begrijpt biologisch niet"
- 2023-08-28 'Zie dat je supermarkt maar eens doen'
- 2023-08-24 Picnic opent grootste hub in Nederland