Met trots behaalde de facebook-pagina van de biologische supermarktketen 10.000 betrokken mensen, volgers en toppers. Dat is natuurlijk een reden voor een feestje. Nu had EkoPlaza een prijs weg kunnen geven, maar koos voor maatschappelijke betrokkenheid. Via de facebook-pagina werd de volgende oproep gedaan: "Welk goed doel wil jij namens EkoPlaza, 500 euro overhandigen? We mogen er twee uitdelen. Mention hieronder het goede doel en de meeste 'vind ik leuks' wint! Denk hierbij aan een lokale kinderboerderij of..."
Eén van de winnaars is Sascha Ernst. Zij koost voor de stichting Joni. Sascha reageert: "Facebook is vaak bedolven met winacties, maar met deze actie kon je een keer iets winnen waarmee je andere mensen blij mee kunt maken. Een mooi en leuk initiatief. Een week lang heb ik samen met Mirjam van 't Hul van Stichting Judo Zutphen allemaal mensen via facebook benaderd. En het is gelukt, want 183 mensen hebben even de moeite genomen om te stemmen en door hen mag Stichting Joni nu 500 euro in ontvangst nemen." Stichting Joni is er van overtuigd dat iedereen kansen en kwaliteiten heeft. De stichting staat voor een gelijke samenleving waarin het normaal is dat iedereen, ongeacht beperking, meetelt. Voor meer informatie over deze stichting kijk op www.stichtingjoni.nl.
De andere winnaar is Karen Foesenek. Zij koost voor Stichting Luz Alba. De stichting ondersteunt weeshuis (casa hogar) Luz Alba in Arequipa, Peru. "Vanuit Nederland ondersteunen wij het weeshuis financieel en door vrijwilligers te sturen. Het weeshuis krijgt in Peru geen steun van de overheid en draait op vrijwilligers, dus ze kunnen steun uit het buitenland heel goed gebruiken. We zijn op dit moment een nieuw weeshuis aan het bouwen, dus die 500 euro is erg welkom en komt goed van pas."
Voor meer informatie: www.ekoplaza.nl

Abonneren
Vacatures
- Int. Product- en Cropspecialist Propagation (opkweek)
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid en Data
- Junior Kwaliteitscontroleur
- Productieleider
- Salesmanager substraten West-Europa
- Manager Quality Assurance (QA)
- Accountmanager Data Management - Agri
- Head Grower Greenhouse Canada
- Lead Auditor Kwaliteit & Processen
- Junior account manager
Top 5 - gisteren
- Nieuwe vereniging Bioplant geeft de biologische akkerbouw een nationale stem
- "Het stimuleren van biologisch en het eigen duurzaamheidsprogramma zitten elkaar niet in de weg"
- Allereerste editie van De Moestuinbeurs: 17 en 18 maart
- Boerenzoon verbindt consument, telers en boeren via website
- Midden-Oosten maakt kennis met bio-zuigelingenvoeding en opvolgmelk op basis van geitenmelk
Top 5 - afgelopen week
- PFAS gevonden in biologische eieren in Denemarken
- Uniek korte-keten-concept van graan tot brood gepresenteerd
- Biologische sector is ondanks grote uitdagingen positief gestemd
- "Wij maken bio-pindakaas met hart en ziel, daarom maken wij kans tegenover het grote geld"
- Minister van der Wal enthousiast over stikstofplan Joost Samsom
Top 5 - afgelopen maand
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-02-01 "Het stimuleren van biologisch en het eigen duurzaamheidsprogramma zitten elkaar niet in de weg"
- 2023-02-01 Coop viert 30 jaar Naturaplan
- 2023-01-31 Picnic overtreedt, volgens NVWA, de wet met goedkopere Duitse A-merken
- 2023-01-31 Lidl zet in op biologische huismerken
- 2023-01-27 Franse wet geeft AGF-sector meer macht bij retailers
- 2023-01-26 Onbemand voertuig bezorgt eerste boodschappen voor Colruyt
- 2023-01-24 "De voedselketen moet veel transparanter"
- 2023-01-23 Consument besteedt 36% meer aan biologisch
- 2023-01-23 "Retail aan zet in ambitie 15% biologisch"
- 2023-01-20 Aldi start samenwerking met Naturland
- 2023-01-18 Marktaandelen 2022: AH de grote winnaar, toename hard discount onduidelijk
- 2023-01-17 Prijzen AGF stegen afgelopen jaar flink in ogen van consumenten
- 2023-01-17 Aldi Zwitserland bant ingevlogen AGF uit het schap
- 2023-01-13 "Klant blijft biologisch kopen, maar kiest goedkopere varianten"
- 2023-01-13 Natuurvoeding Joure wordt 34e Odin winkel
- 2023-01-12 Odin Veenendaal is open
- 2023-01-09 Superscanner visualiseert prijsstijgingen in de supermarkt
- 2023-01-06 Bio-producten van Albert Heijn in de prijzen
- 2023-01-04 Crisp sloot 2021 af met verlies van ruim 15 miljoen euro
- 2023-01-03 De kracht van dichtbij: 60% van alle aankopen vindt over 5 jaar lokaal plaats