Franchisenemer Sebastiaan Kuipers: "De opzet van de nieuwe vestiging is ruim en overzichtelijk. We hebben een uitgebreid aanbod biologische groente en fruit. Daarnaast is het centrale punt in de winkel de brood en kaas afdeling. Vanuit de eigen oven wordt een groot deel van de broden zelf afgebakken. We proberen zoveel mogelijk versproducten van dichtbij te halen, een voorbeeld daarvan is ons vlees dat afkomstig is van Lauwersland Natuurvlees uit Peasens in Noord Friesland.
In ruime, aangename, overzichtelijke winkels wil EkoPlaza consumenten het mooiste en grootste aanbod biologische producten bieden, en de voordelen van biologisch produceren en consumeren op een laagdrempelige, aantrekkelijke manier onder de aandacht brengen. EkoPlaza is de eerste supermarktketen met het EKO-keurmerk certificaat.
EkoPlaza
De visie is samengevat in vijf keuzes: betaalbaar biologisch, bewust lekker eten, persoonlijk en dichtbij, verrassend gevarieerd en een eerlijke samenwerking. Formulemanager Geert-Jan Smits: "De nieuwe vestigingen laten zien hoe EkoPlaza haar formule continue blijft ontwikkelen om biologisch leven en eten voor iedereen bereikbaar en aangenaam te maken. Biologisch eten wordt voor veel mensen steeds meer onderdeel van hun levensstijl, dus wij passen ons concept hierop aan. Ook duurzaam ondernemen is een belangrijk issue bij EkoPlaza. Dit jaar nog werd EkoPlaza zelfs voor het tweede jaar op rij verkozen tot het duurzaamste merk."Groei
EkoPlaza is één van de snelst groeiende franchiseformules in Nederland. Ook de eerste helft van 2014 opent de biologische supermarktketen nieuwe winkels. Op dit moment zijn er 65 winkels verspreid over Nederland, alsmede een EkoPlaza Academie in Utrecht. Dit jaar opent het Veghelse concern naast Heerenveen ook nog een biologische supermarkt in Capelle a/d IJssel, Nieuwegein en Den Haag. In Hoofddorp, Den Bosch en Enschede worden de vestigingen verhuisd en vergroot. Daarmee is de 70ste winkel bijna in zicht.Voor meer informatie: www.ekoplaza.nl