De Duitse markt voor verse gemaksproducten laat een gespleten beeld zien. In sommige delen is het booming business, op andere plekken blijkt de vraag juist terughoudend. Versproducten hebben nog niet zo'n stevig positie op de Duitse markt als bijvoorbeeld in Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Het is dan ook aannemelijk dat Duitsland de trend van deze twee landen volgt. De eerste gemaks to-go supermarkt opende bijvoorbeeld in 2011. In de nabije toekomst zullen meer van dat soort winkels hun deuren openen. Experts zien dan ook grote verkoopkansen voor verse en voor biologische gemaksproducten.
Deze twee productgroepen staan centraal tijdens de aankomende Fruit Logistica in Berlijn (5 tot en met 7 februari). Brandmanager van Fruit Logistica, Gérald Lamusse: "Op Fruit Logistica 2014 zijn 118 leveranciers van gecertificeerde biologische producten vertegenwoordigd. Het segment van het verse gemaksproducten breidt elk jaar bovendien verder uit."
Om ervoor te zorgen dat de beursbezoekers de leveranciers van biologische en verse producten tussen de meer dan 2500 exposanten makkelijk weten te vinden, wordt er een speciale route uitgestippeld.
Susanne Tschenisch
Messe Berlin GmbH
Tel.: +4930 3038-2295
Fax: +4930 3038-2296
[email protected]
www.fruitlogistica.com