Multinationals slaan handen ineen voor duurzame productie van bioplastics

The Coca-Cola Company, Danone, Ford, H.J. Heinz Company, Nestle, Nike, Procter & Gamble, Unilever en het Wereld Natuurfonds hebben de Bioplastic Feedstock Alliance gelanceerd. De bedrijven en het Wereld Natuurfonds willen de ontwikkeling van plastics op basis van plantaardige grondstoffen ondersteunen. Met de Bioplastic Feedstock Alliance (BFA) wil men dus een meer duurzame toekomst creëeren voor de bioplastics-industrie.

De belangrijkste focus van de samenwerking is om te komen tot een verantwoorde keuze van agrarische grondstoffen die voor de productie van bioplastics gebruikt kunnen worden (zoals maïs en suikerriet). Nu het gebruik van bioplastics toeneemt, neemt ook de invloed daarvan op de beschikbare grond voor voedselproductie en op de biodiversiteit toe. BFA is voornemens vooraanstaande deskundigen uit het bedrijfsleven, de academische wereld en de maatschappij te betrekken bij de duurzame ontwikkeling van bioplastic-grondstoffen.



Consumenten over de hele wereld zijn steeds meer op zoek naar duurzame producten, waaronder producten die gemaakt zijn van plantaardige kunststoffen. Met de toenemende vraag naar voedsel en vezels in de komende decennia, is verantwoord inkopen van deze materialen de sleutel tot duurzame groei.

"Deze alliantie zal een verantwoord beheer van het gebruik van natuurlijke hulpbronnen waarborgen om aan de groeiende vraag naar bioplastics te voldoen", zegt Erin Simon van WWF.

Voor meer informatie: Lorin Hancock of kijk op deze website.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven