De jaarlijkse Organic September-campagne van de Soil Association heeft een sterke impuls gegeven aan de Britse biologische markt. De Soil Assocation heeft verder bekend gemaakt dat sinds het begin van 2013 weer positieve cijfers genoteerd kunnen worden. Resultaten tonen aan dat in de vier weken tot 28 september 2013 vergeleken met de vier weken tot 31 augustus 2013 er een omzetstijging van bijna 9% genoteerd is en een absolute toename van 9,4 miljoen euro. September 2013 ten opzichte van september 2012 liet een stijging van 2% zien; de hoogste stijging op jaarbasis in vele maanden. Veel categorieën, zoals thee, ontbijtgranen, yoghurt en gevogelte vertoonden uitzonderlijke groei. Deze bio-producten deden het veel beter dan de niet-biologische tegenhangers.
De 'Small Changes, Big Difference'-campagne liep gedurende de maand september in samenwerking met onafhankelijke, online en nationale retailers. Dit jaar heeft de Soil Association haar campagne via de onafhankelijke retailsector gecommuniceerd. Deze sector bleef ook de laatste paar jaar sterk presteren en winkeliers onderhouden een zeer persoonlijke relatie met hun klanten. Uit een onlangs gehouden Soil Association-enquête over de campagne blijkt dat 95% van de zelfstandige winkels op de hoogte waren van de campagne. De meerderheid van de respondenten waren het erover eens dat Organic September gezorgd heeft voor een tijdelijke omzetstijging van tussen de 5 en 15 procent.
Organic September-campagne stimuleert Britse bio-verkoop
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-12-06 Alnatura realiseert omzetstijging van 2,3% tegen de trend in de sector in
- 2023-12-05 "Voedselaanbod kan snel duurzamer"
- 2023-12-05 Ook PLUS stopt met plastic wegwerpzakjes voor groenten en fruit
- 2023-12-05 Voedselverspilling in supermarkten daalt met 17,4% ten opzichte van 2018
- 2023-12-05 Wie zoet is krijgt (biologisch) lekkers...
- 2023-12-04 Meldpunt voor onterechte duurzaamheidsclaims
- 2023-12-01 Duitsland: Netto Marken-Discount steunt overheidsinitiatief om biologische voeding te promoten
- 2023-12-01 "Aandeel biologisch daalt bij Lidl"
- 2023-11-29 Joren Jacobs gaat afscheid nemen van Nieuw Mos
- 2023-11-29 Het vervolg: tweede ontmoeting jonge winkeliers bij Goodyfood in Hilversum
- 2023-11-27 "Herbruikbare tas meenemen tijdens het winkelen moet nieuwe norm worden"
- 2023-11-21 Sebastiaan Kuipers nu ook eigenaar van Groningse Ekoplaza
- 2023-11-20 Eko Heerlijk Wormerveer viert 12,5-jarig bestaan
- 2023-11-16 Online supermarkt Crisp haalt €35 miljoen op voor groei
- 2023-11-16 Bio-supermarktketen basic nu officieel onderdeel van tegut…
- 2023-11-16 "Supermarkten kunnen directe invloed hebben op tegengaan diabetes type 2-ramp"