Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Organic September-campagne stimuleert Britse bio-verkoop
De jaarlijkse Organic September-campagne van de Soil Association heeft een sterke impuls gegeven aan de Britse biologische markt. De Soil Assocation heeft verder bekend gemaakt dat sinds het begin van 2013 weer positieve cijfers genoteerd kunnen worden. Resultaten tonen aan dat in de vier weken tot 28 september 2013 vergeleken met de vier weken tot 31 augustus 2013 er een omzetstijging van bijna 9% genoteerd is en een absolute toename van 9,4 miljoen euro. September 2013 ten opzichte van september 2012 liet een stijging van 2% zien; de hoogste stijging op jaarbasis in vele maanden. Veel categorieën, zoals thee, ontbijtgranen, yoghurt en gevogelte vertoonden uitzonderlijke groei. Deze bio-producten deden het veel beter dan de niet-biologische tegenhangers.
De 'Small Changes, Big Difference'-campagne liep gedurende de maand september in samenwerking met onafhankelijke, online en nationale retailers. Dit jaar heeft de Soil Association haar campagne via de onafhankelijke retailsector gecommuniceerd. Deze sector bleef ook de laatste paar jaar sterk presteren en winkeliers onderhouden een zeer persoonlijke relatie met hun klanten. Uit een onlangs gehouden Soil Association-enquête over de campagne blijkt dat 95% van de zelfstandige winkels op de hoogte waren van de campagne. De meerderheid van de respondenten waren het erover eens dat Organic September gezorgd heeft voor een tijdelijke omzetstijging van tussen de 5 en 15 procent.