Na het succes van vorig jaar heeft Switch wederom tal van ludieke consumentenacties georganiseerd in zes Brabantse steden. In Schijndel en Eindhoven waren de Wethouders Economische Zaken prominent aanwezig om de campagne Qualify te steunen. In Eindhoven viel de campagne samen met de afsluiting van de Fairtrade Week. In totaal zijn met de consumentenacties 2.400 consumenten bereikt en 1.150 producten uitgedeeld.
Met de voedselcampagne Qualify streeft Switch naar verantwoord consumeren, meer biologisch en fairtrade. Onze huidige manier van produceren en consumeren van voedsel moet op de schop. Voedsel wordt over grote afstanden getransporteerd, een derde van al het voedsel wordt weggegooid en boeren in ontwikkelingsladen krijgen geen eerlijke prijs voor hun product. Met de ludieke campagne Qualify besteedt Switch aandacht aan duurzaam consumeren. In oktober 2013 zijn – voor het tweede jaar - ludieke acties georganiseerd bij supermarkten, met als doel consumenten te bewegen tot bewust consumptiegedrag, in het bijzonder het kopen van producten met een keurmerk.
Gedurende vier weken is actie gevoerd, in zes verschillende steden in Brabant. Dit jaar dook het campagneteam op bij supermarkten in Breda, Roosendaal, Tilburg, Oss, Schijndel en Eindhoven. In Schijndel en Eindhoven waren de Wethouders Economische Zaken prominent aanwezig om Qualify te steunen. Consumenten reageerden enthousiast omdat zij goed geïnformeerd werden over de aankoop van verantwoorde producten in hun supermarkt en daarbij ook nog eens beloond werden met een gratis product.
Voor meer informatie: Clasien Vermeer, consulent Switch, 013 5351523, 06 10687266, c.vermeer@maakdeswitch.nl en www.qualify.nu.
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- "Als we stoppen met gifgebruik en kunstmest, dan zal er veel goeds gebeuren voor de boeren"
- "Basilicumolie, waar het allemaal mee begon, is nog altijd ons meest populaire product"
- QR-code neemt consument bij de hand in de wereld van specerijen
- PAN Nederland constateert meer bestrijdingsmiddelen in tuinplanten
- Maria Geuze nieuwe directeur Slow Food Youth Network Nederland
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
- In memoriam: Frans baron van Verschuer
- "We zeiden tegen elkaar: als we dit doen, dan gaan we voor 100% biologisch"
- John Arink gaat discussie aan met Henk Bleker bij Humberto op RTL4
- Patty Brard weggestuurd van bio-boerderij op Ibiza
- Ronald van Marlen spreekt Rabobank-aandeelhouders aan op verantwoordelijkheid voor 'landbouwpuinhoop'
Streeft naar meer biologisch en fairtrade consumeren
Voedselcampagne Qualify slaat aan
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-07-01 Alnatura ontvangt New Work Award 2022 voor het concept 'collegiale samenwerking'
- 2022-07-01 Superunie met NielsenIQ aan de slag voor marktdata
- 2022-06-30 Servicesuper Plus troeft Dirk en Lidl af in Zomerrapport GfK
- 2022-06-28 Odin winkel aan de Bilderdijkstraat in Amsterdam geopend
- 2022-06-28 Bee Eco opent in Beverwijk
- 2022-06-27 De Speld steekt de draak met biologisch
- 2022-06-27 Geslaagde zomermarkt natuurvoedingswinkel De Wiershoeck
- 2022-06-24 Odin Westerpark verhuist naar Amsterdamse Bilderdijkstraat
- 2022-06-23 Verdere consolidatie van biologische voeding in Wallonië in 2021
- 2022-06-23 Flitsbezorger Zapp staat voor vertrek uit Nederland
- 2022-06-23 Aldi blijft vertraging oplopen met kassaloze super in Utrecht
- 2022-06-23 Certificeringssystematiek voor verkoop onverpakte bio-producten voor supermarktketens vereenvoudigd
- 2022-06-22 "Gorillas en Flink winnen flitsstrijd"
- 2022-06-22 Online marktaandeel Picnic gelijk met Albert Heijn
- 2022-06-21 Tweede Ekoplaza Foodmarqt geopend
- 2022-06-20 Meer dan 60 procent van de consumenten winkelt het liefst in fysieke winkel
- 2022-06-20 Vlamingen kochten in 2021 vaker bio en gaven er 7% meer aan uit
- 2022-06-16 AH ziet geen heil in biologische winkels
- 2022-06-16 Drukbezochte openingsavond bij vernieuwde Ekoplaza Alkmaar
- 2022-06-15 Edeka versterkt de samenwerking met Naturland