Streeft naar meer biologisch en fairtrade consumeren
Voedselcampagne Qualify slaat aan
Met de voedselcampagne Qualify streeft Switch naar verantwoord consumeren, meer biologisch en fairtrade. Onze huidige manier van produceren en consumeren van voedsel moet op de schop. Voedsel wordt over grote afstanden getransporteerd, een derde van al het voedsel wordt weggegooid en boeren in ontwikkelingsladen krijgen geen eerlijke prijs voor hun product. Met de ludieke campagne Qualify besteedt Switch aandacht aan duurzaam consumeren. In oktober 2013 zijn – voor het tweede jaar - ludieke acties georganiseerd bij supermarkten, met als doel consumenten te bewegen tot bewust consumptiegedrag, in het bijzonder het kopen van producten met een keurmerk.
Gedurende vier weken is actie gevoerd, in zes verschillende steden in Brabant. Dit jaar dook het campagneteam op bij supermarkten in Breda, Roosendaal, Tilburg, Oss, Schijndel en Eindhoven. In Schijndel en Eindhoven waren de Wethouders Economische Zaken prominent aanwezig om Qualify te steunen. Consumenten reageerden enthousiast omdat zij goed geïnformeerd werden over de aankoop van verantwoorde producten in hun supermarkt en daarbij ook nog eens beloond werden met een gratis product.
Voor meer informatie: Clasien Vermeer, consulent Switch, 013 5351523, 06 10687266, [email protected] en www.qualify.nu.