Streeft naar meer biologisch en fairtrade consumeren

Voedselcampagne Qualify slaat aan

Na het succes van vorig jaar heeft Switch wederom tal van ludieke consumentenacties georganiseerd in zes Brabantse steden. In Schijndel en Eindhoven waren de Wethouders Economische Zaken prominent aanwezig om de campagne Qualify te steunen. In Eindhoven viel de campagne samen met de afsluiting van de Fairtrade Week. In totaal zijn met de consumentenacties 2.400 consumenten bereikt en 1.150 producten uitgedeeld.

Met de voedselcampagne Qualify streeft Switch naar verantwoord consumeren, meer biologisch en fairtrade. Onze huidige manier van produceren en consumeren van voedsel moet op de schop. Voedsel wordt over grote afstanden getransporteerd, een derde van al het voedsel wordt weggegooid en boeren in ontwikkelingsladen krijgen geen eerlijke prijs voor hun product. Met de ludieke campagne Qualify besteedt Switch aandacht aan duurzaam consumeren. In oktober 2013 zijn – voor het tweede jaar - ludieke acties georganiseerd bij supermarkten, met als doel consumenten te bewegen tot bewust consumptiegedrag, in het bijzonder het kopen van producten met een keurmerk.



Gedurende vier weken is actie gevoerd, in zes verschillende steden in Brabant. Dit jaar dook het campagneteam op bij supermarkten in Breda, Roosendaal, Tilburg, Oss, Schijndel en Eindhoven. In Schijndel en Eindhoven waren de Wethouders Economische Zaken prominent aanwezig om Qualify te steunen. Consumenten reageerden enthousiast omdat zij goed geïnformeerd werden over de aankoop van verantwoorde producten in hun supermarkt en daarbij ook nog eens beloond werden met een gratis product.

Voor meer informatie: Clasien Vermeer, consulent Switch, 013 5351523, 06 10687266, c.vermeer@maakdeswitch.nl en www.qualify.nu.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven