De omzet van Wessanen in het derde kwartaal van 2013 gaat gebukt onder de verliesgevende Amerikaanse drankentak ABC. Het slechte resultaat van ABC drukte de winst en omzet in het derde kwartaal. Andere onderdelen van Wessanen presteerden wel beter, waaronder de bio-merken Zonnatura en Clipper. Dit werd vrijdag bekend gemaakt.
Piet Hein Merckens, CEO van Royal Wessanen, licht toe: "Hoewel de Europese werkloosheid blijft groeien en het consumentenvertrouwen nog steeds vrij laag is, zijn we getuige geweest van vroege tekenen van herstel. Dit is terug te zien in de groei van de wereldhandel en de lagere inflatie. Tegelijkertijd worden we aangemoedigd door de positieve ontwikkelingen voor een gezonde, duurzame voeding, zoals biologische, natuurlijke, glutenvrije en fairtrade producten."
"De overgrote meerderheid van onze belangrijkste merken en categorieën hebben geprofiteerd van de voortdurende trend bij consumenten om gezonder te leven en het groeiende bewustzijn over de impact op onze planeet. We hebben in promotiecampagnes geïnvesteerd voor merken als Bjorg, Bonneterre, Clipper, Whole Earth en Zonnatura."
"Ik ben erg blij om te concluderen dat alle onderdelen van ons reorganisatieprogramma Wessanen 2015 grotendeels zijn afgerond. We liggen volledig op schema om de kostenbesparingen van 15 miljoen euro per jaar vanaf 2014 te bereiken. We hebben sterke vooruitgang geboekt, het bedrijf is meer gericht en geïntegreerd, waardoor we ons kunnen richten op het aanbieden van gezondere voeding voor gezondere mensen op een gezondere planeet."
Klik hier voor meer informatie.

Abonneren
Vacatures
- Business Development Manager – Frozen Fruits
- Commercieel Logistiek Medewerker
- Medewerker Marketing & Communicatie
- Assistant Technical Manager
- Inkoop Controller
- QA/QC Administrator
- Support Medewerker
- Loodskantoor Medewerker Verlading
- Trader in Zachtfruit en Exoten
- Installatie- / servicemedewerker interieurbeplanting
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- Patty Brard weggestuurd van bio-boerderij op Ibiza
- Tweede Kamer: "Ondersteun biologische koplopers in stikstofaanpak"
- Fotoreportage: Jubileumjaar De Groene Passage feestelijk afgetrapt met Zomermarkt
- Anders Invest Food & Agri fonds participeert in Horizon Natuurvoeding
- De Speld steekt de draak met biologisch
Top 5 - afgelopen maand
- In memoriam: Frans baron van Verschuer
- "We zeiden tegen elkaar: als we dit doen, dan gaan we voor 100% biologisch"
- John Arink gaat discussie aan met Henk Bleker bij Humberto op RTL4
- Patty Brard weggestuurd van bio-boerderij op Ibiza
- Ronald van Marlen spreekt Rabobank-aandeelhouders aan op verantwoordelijkheid voor 'landbouwpuinhoop'
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-07-05 Schommeling in omzetgroei supermarkten verwacht voor de komende jaren
- 2022-07-05 Vlissingen maakt kennis met Bio Drôme
- 2022-07-05 "Soms heb je een crisis nodig om verandering teweeg te brengen"
- 2022-07-05 Blokkades boeren bij distributiecentra supermarkten blijven voortduren
- 2022-07-01 Superunie met NielsenIQ aan de slag voor marktdata
- 2022-07-01 Alnatura ontvangt New Work Award 2022 voor het concept 'collegiale samenwerking'
- 2022-06-30 Servicesuper Plus troeft Dirk en Lidl af in Zomerrapport GfK
- 2022-06-28 Odin winkel aan de Bilderdijkstraat in Amsterdam geopend
- 2022-06-28 Bee Eco opent in Beverwijk
- 2022-06-27 De Speld steekt de draak met biologisch
- 2022-06-27 Geslaagde zomermarkt natuurvoedingswinkel De Wiershoeck
- 2022-06-24 Odin Westerpark verhuist naar Amsterdamse Bilderdijkstraat
- 2022-06-23 Certificeringssystematiek voor verkoop onverpakte bio-producten voor supermarktketens vereenvoudigd
- 2022-06-23 Aldi blijft vertraging oplopen met kassaloze super in Utrecht
- 2022-06-23 Flitsbezorger Zapp staat voor vertrek uit Nederland
- 2022-06-23 Verdere consolidatie van biologische voeding in Wallonië in 2021
- 2022-06-22 Online marktaandeel Picnic gelijk met Albert Heijn
- 2022-06-22 "Gorillas en Flink winnen flitsstrijd"
- 2022-06-21 Tweede Ekoplaza Foodmarqt geopend
- 2022-06-20 Vlamingen kochten in 2021 vaker bio en gaven er 7% meer aan uit