Omzetdaling Wessanen, bio-merken presteren wel goed
Piet Hein Merckens, CEO van Royal Wessanen, licht toe: "Hoewel de Europese werkloosheid blijft groeien en het consumentenvertrouwen nog steeds vrij laag is, zijn we getuige geweest van vroege tekenen van herstel. Dit is terug te zien in de groei van de wereldhandel en de lagere inflatie. Tegelijkertijd worden we aangemoedigd door de positieve ontwikkelingen voor een gezonde, duurzame voeding, zoals biologische, natuurlijke, glutenvrije en fairtrade producten."
"De overgrote meerderheid van onze belangrijkste merken en categorieën hebben geprofiteerd van de voortdurende trend bij consumenten om gezonder te leven en het groeiende bewustzijn over de impact op onze planeet. We hebben in promotiecampagnes geïnvesteerd voor merken als Bjorg, Bonneterre, Clipper, Whole Earth en Zonnatura."
"Ik ben erg blij om te concluderen dat alle onderdelen van ons reorganisatieprogramma Wessanen 2015 grotendeels zijn afgerond. We liggen volledig op schema om de kostenbesparingen van 15 miljoen euro per jaar vanaf 2014 te bereiken. We hebben sterke vooruitgang geboekt, het bedrijf is meer gericht en geïntegreerd, waardoor we ons kunnen richten op het aanbieden van gezondere voeding voor gezondere mensen op een gezondere planeet."
Klik hier voor meer informatie.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-06-06 Färm breidt uit met zes winkels
- 2023-06-06 Hoge inflatie speelt bio parten blijkt uit consumptiecijfers VLAM
- 2023-06-01 Testaankoop vergelijkt prijzen: bio-producten versus gewone huismerken
- 2023-05-30 Bio-Planet breidt uit naar Luxemburg in 2024
- 2023-05-24 Lokaal assortiment is booster voor zelfstandige supermarkten en lokale economie
- 2023-05-22 "Alle landbouw en afzet biologisch verschaft duidelijkheid voor iedereen"
- 2023-05-19 "Ik wil een bijdrage leveren aan een heel ander voedselsysteem"
- 2023-05-16 Diny van der Klis wil het stokje doorgeven in Oudewater
- 2023-05-11 Amerikaanse biologische voedselverkoop overschrijdt 60 miljard dollar in 2022
- 2023-05-10 Alnatura in Darmstadt heeft beste biologische groenten- en fruitafdeling van Duitsland
- 2023-05-09 Ekoplaza België ziet duidelijke terugval in verkoop, maar: "potentieel van bio is groot"
- 2023-05-05 Prijsverlagingen Lidl in onder andere biologische groenten
- 2023-05-05 Doornik verwelkomt gloednieuwe Bio-Planet
- 2023-05-03 Holland & Barrett snelste stijger in de retailbranche
- 2023-05-02 Duurzamere voeding blijft aan belang winnen: +11% in 2022
- 2023-05-01 Grote berg compost blikvanger tijdens 'stronteigenwijs' voorjaarsspektakel
- 2023-05-01 Reorganisatieplan SuperBioMarkt goedgekeurd
- 2023-04-28 Duitse supermarkt Alnatura geeft scholieren korting
- 2023-04-25 "Dennree neemt resterende basic-winkels in Oostenrijk over"
- 2023-04-25 Planet Organic-oprichter keert terug om reddingsoperatie te leiden